Date: 16.10.2017 / Article Rating: 5 / Votes: 763
Mycollegeessay.copy-max.com #Personal essay relationships

Recent Posts

Home >> Uncategorized >> Personal essay relationships

Personal essay relationships

Mar/Sun/2018 | Uncategorized

Free personal relationships Essays and Papers - 123HelpMe com

Personal essay relationships

Write My Research Paper for Me -
Relationships: The Four Pillars of a Successful One | OZessay com au

Buch-Rezension - das meint Kinderbuch-Couch.de: Lippels Traum von Paul Maar. Personal! geeignet fr Kinder im Alter ab 8 Jahren. Essay! Lippel, der eigentlich Philipp heisst, liest fr sein Leben gern, sammelt hingebungsvoll Punkte von Milch- oder Joghurtverpackungen und hat eine Vorliebe fr das eingemachte Obst von Frau Jeschke. Personal! Lippels Welt ist in research paper format Ordnung bis Lippels Eltern fr eine Woche gemeinsam verreisen mchten, ohne Lippel. Relationships! Frau Jakob, die nun eine Woche fr Lippel sorgen soll und nur wenig Verstndnis fr seine Vorlieben hat, nimmt ihm das neue Buch mit den Erzhlungen aus dem Morgenland weg. Advantages Study! Lippel ist zunchst erschttert ber den verlorengegangenen Schatz, doch dann beginnt Lippel nachts die Geschichte selbst weiterzutrumen und verwebt darin so manches, was er im Alltag erlebt hat da wird aus der verstndnislosen Frau Jakob in essay relationships seinem Traum die bse Tante seiner beiden Traumhelden, Hamide und Asslam, die dafr sorgt, dass die Geschwister aus dem Knigreich verbannt werden. Essay Over Time! Aber damit nicht genug: Sie besticht die Wachen, die die Kinder mitsamt Lippel fortbringen sollen, sich der Kinder endgltig zu entledigen. Doch Lippel kann seine Freunde noch rechtzeitig warnen und in einem schweren Sandsturm gelingt es den Kindern, vor den Wachen zu fliehen. Personal Essay Relationships! Doch Lippel verirrt sich im Sturm und verliert Hamide und Asslam aus den Augen. Cons Of Wearing Essay! Wre da nicht der kluge Hund mit Namen Muck gewesen, htte er seine Freunde wohl nicht wiedergefunden.

Sie erreichen schlielich die Stadt ber der der Palast des Kngreiches thront. Personal Essay Relationships! Da die Kinder wissen, dass die Wachen sie suchen werden, versuchen sie Unterschlupf in paper with thesis einer Herberge zu finden. Personal! Aber die Herbergsbesitzer verlangen Geld fr die bernachtung und da mssen sich die Kinder etwas einfallen lassen. Paper With Thesis! Lippel gelingt es schlielich, mit seiner Zauberfackel (einer Stabtaschenlampe) die Menschen des Morgenlandes so zu begeistern, so dass sie sich sehr grozgig zeigen. Stets sind sie aber in der Gefahr, von den Wachen gefangen zu werden. Personal! Mit viel List schaffen sie es aber dennoch, in draft den Palast des Knigs zu gelangen.

Doch kurz bevor Lippel dem Knig gegenberstehen kann, um alles aufzuklren, wird er wieder einmal aus seinem Fortsetzungstraum gerissen Denn an personal relationships, jedem Morgen, an dem ihn Frau Jakob weckt, damit Lippel rechtzeitig zur Schule kommt, endet ein Teil seiner Geschichte. Formulate Your Thesis! Dabei „sammelt“ er bei Tag unbewusst einige Erlebnisse mit seinen Mitmenschen, die sich in essay relationships seinem Traum in change over morgenlndischer Gestalt wiederfinden. Relationships! Da wird aus seiner lteren Freundin, Frau Jeschke, die rundliche und gutherzige Herbergsbesitzerin und ihr Mann zeigt deutliche Zge von Lippels Kunstlehrer, Herrn Gltenpott. Research Draft! Auch die beiden anderen Hauptdarsteller aus Lippels Geschichte, Hamide und Asslam, gibt es als neue Mitschler in essay relationships Lippels Klasse. Sie sitzen gleich neben ihm. Your Thesis Statement! Doch nur Hamide spricht mit ihm. Personal! Arslan, ihr lterer Bruder, spricht nur sehr schlecht Deutsch und vermeidet es daher, berhaupt etwas zu sagen. School Gangsterism! Daher ist auch Asslam, der Prinz in relationships Lippels Geschichte, wenn auch aus einem anderen Grund, die meiste Zeit stumm.

Auch der kleine herrenlose Hund, den Frau Jeschke und Lippel immer fttern, findet seinen Gegenpart in dem klugen Hund Muck. Gangsterism Essay! „Lippels Traum“ erschien bereits 1984 im Oetinger Verlag und wird nun, 2007, als Taschenbuch beim Omnibus Verlag, neu aufgelegt. Essay Relationships! Paul Maar erzhlt mit „Lippels Traum“ eine wunderschne, zeitlose Geschichte, die durch die Kraft der Fantasie lebendig wird. Vor allen Dingen Kinder empfinden ihre Trume stets als sehr real und das vermischt Paul Maar ganz wunderbar in paper format abwechselnden Traum- und Alltagssequenzen. Essay Relationships! Am Ende glaubt Lippel sogar, der Traum habe Einfluss auf seinen Alltag. Paul Maar beginnt wohl auch deswegen seine Geschichte mit dem passenden Zitat von Blaise Pascal: „. Research Paper Format Thesis! Wenn ein Handwerker sicher sein knnte, jede Nacht zwlf Stunden lang zu trumen, er sei ein Knig, so wre er ebenso glcklich wie ein Knig, der jede Nacht zwlf Stunden trumte, er sei ein Handwerker.“Der Leser kann jedoch diese beiden Seiten von Lippels Geschichte sehr gut auseinanderhalten, da die Trume stets durch das Zubettgehen eingeleitet und durch das Wecken von Frau Jakob sehr treffend in essay Lippels Trumen verwoben beendet werden. Sehr humorvoll fhrt Paul Maar uns zunchst an paper outline with thesis, Lippels Leben heran. Personal Essay Relationships! Mit einem Augenzwinkern lsst er Lippel von seinen kleinen und groen Geheimnissen berichten und auch von den kindlichen, einfachen Freuden, die Lippels Leben bereichern. Essay! Dazu gehren auch Lippels kleine Schiltzohrigkeiten, wie zum Beispiel sein nchtliches Leselager in personal essay dem Verschlag unter der Treppe.

Dabei tut er sich an gangsterism essay, der dort gelagerten Limonade gtlich und liest noch stundenlang ungestrt, denn in relationships seinem Zimmer ist schon lange das Licht gelscht. Research Proposal! Mit dem kstlichen kindlichen Humor, mit dem Paul Maar Lippel erzhlen lsst, wird er vor allen Dingen so manchen Erwachsenen amsieren. Mit Lippels Blick auf die Dinge kommt es zu berraschenden Interpretationen, wie etwa, dass die Eltern es fr eine gute Idee hielten, Lippel eine Woche alleine zu lassen. Personal Essay! (Dabei wollen sie, wie wir danach erfahren, nur einmal gemeinsam wegfahren. Of Case In Education! ) So sind es Lippels Trume aus dem Morgenland, die ihm helfen die elternlose Zeit, noch dazu unter dem unbarmherzigen und unsensiblen Regiment seiner Betreuerin, zu berstehen. Essay! Lippel trumt sich einfach, so schnell es geht, allabendlich in essay change eine andere Welt. Essay! In eine Welt, die er sonst nur aus den Bcher kennt. Gangsterism! Eigentlich, so msste man fast sagen, hat Frau Jakob Lippel einen Gefallen getan, indem sie ihm das Buch weggenommen hat, denn sonst wre er nie in personal essay relationships die „Notlage“ geraten, seine Geschichte selbst zu ertrumen. Und htte Lippel nicht so ein wunderbares Abenteuer mit Hamide und Asslam bzw. Research Paper Format Thesis! Arslan gehabt, wer weiss, ob sie sich im „wirklichen Leben“ so gute Freundin geworden wren? mr book kafa meint: laura meint: Ramona meint: David meint: Ich hab ne Frage:Ist ,,Lippels Traum'' von ,,Paul Maar'' geeignet fur Kinder die 13 Jahre alt sind?Mein Kind hat das Buch letztes Jahr gelesen und er fand es toll! Michi meint: Ich finde dieses Buch klasse! Es ist sehr lustig und fantasievoll geschrieben. Personal Relationships! Wir haben grade in research thesis der Schule Lippels Traum dran.

Ich finde es interessant das Buch zu lesen. Relationships! Also fuer die 6. Klasse einfach perfekt. Cons Of Wearing! Viel Spass beim lesen. Relationships! der film ist auch toll aber das buch finde ich ist besser. Cons Uniforms! ich könnte jetzt noch so viel positives sagen (. ) ^^ es ist schön Luna alter:13 meint: Das buch ist sooooooooooo mega. Personal Relationships! EINFACH NUR GEIL. ICH LESE ES JETZT SCHON ZUM 3 MAL. Research Paper With Thesis! echt gutes buch. Personal Essay! aber wo kann man den den film kaufen? ich bitte um antwort:) :):):):):):):):):):):):):):):):):):):) georgia meint: Also ich bin jetzt in is a way to formulate your statement der 5 klasse und ich finde das buch total langweilig. aber in personal essay relationships der 1 ,2,3 und vielleicht auch in thesis der 4klasse würde ich das buch bestimmt gut (toll) finden. Aber in essay der 4 klasse wird es schon richti richtig eng mit dem gut finden.

Nbdnsdb:) meint: Ich wurde es fur die 6-klasse entfehlen :)ich hab dass buch schon gelesen ich fande es toll echt gut gelungen ;) Ich hab dass n der 6 klasse erzahlt und ich finde es auch heute noch spannend. Research Proposal Draft! :) :D :) ! Ihre Meinung zu diesem Buch. Personal Relationships! Eine berhaus lebendige und sympathische Hauptfgur. Of Wearing Essay! Fantasievoll wird der Alltag Lippels geschildert und spannend wird es in essay seinem Fortsetzungstraum, dem Mrchen. Eine sehr gelungene Verbindung, die voller Einfallsreichtum und Fantasie steckt. Die sympathischen, zahlreichen Strichzeichnungen von Paul Maar sind eher schlicht bei den Darstellungen von Lippels Alltag, aber durchaus ppiger und detaillierter bei den Darstellungen zum Mrchen, mit aufwendigen Piktogrammen als Anfangsbuchstaben. Research! Witzig und einfhlsam zugleich geschrieben, bringt Paul Maar die Dinge ganz aus Kindersicht auf den Punkt. Personal! Er beschreibt selbst die alltglichsten Dinge so unterhaltsam, dass das Buch von Anfang bis Ende berzeugt.

Taschenbuch, 224 Seiten, 12,5 x 18,3 cm, mit s/w Illustrationen. Of Wearing School Uniforms! Machen Sie es sich auch auf unseren anderen Online-Angeboten der Literatur-Couch gemtlich: Kinderbuch-Couch.de ist ein Projekt der Literatur-Couch Medien GmbH Co. KG. Personal Relationships! Copyright © 20042017 Literatur-Couch Medien GmbH Co. KG.

Write my Paper for Cheap in High Quality -

Pharmacist Resume: Sample Complete Guide [+20 Examples] Writing an essay relationships, eye-catching, mind-blowing, job-giving pharmacist resume can be a real pill. You’ve given at least six years of your life to get your pharmacy degree. You’ve spent thousands of dollars on your education. You’ve also probably accumulated thousands of hours worrying about passing the web lab. And it all comes down to a piece of paper, your pharmacy resume.

What’s even crazier is that no one has ever bothered to explain how to write a professional pharmacist resume. Stress no more my friend. Paper With? You can put away that clonazepam, we got you! Whether you’re fresh out of pharmacy school or you’re looking to shift from retail to clinical pharmacy, this guide will show you: How to write the perfect pharmacist resume to stand out. What’s the best format for a pharmacy resume. What pharmacy skills and keywords you should highlight to personal essay, land that job. Here's a sample resume for a pharmacist made using our resume builder. Want to save time and paper thesis have your resume ready in 5 minutes?

Try our resume builder . It’s fast and easy to use. Plus, you'll get tips and right vs. wrong examples while writing your resume. Essay? See +20 resume templates and create your resume here . What’s the Best Format for a Pharmacist Resume? Google pharmacist resume samples and cons uniforms you end up with so many different types of resumes that you feel lost. They all look so different How do you even get started?

How do you choose the best format for a pharmacist resume to get ahead of essay relationships, your competition? While working on cons essay this section, think about what you’ve accomplished, how you trained employees, how you’ve improved the workflow, how you built a strong network of healthcare professionals and much more. Because being a pharmacist is not as easy as it may look. Doctors count on you to carry out their prescriptions accurately and avoid any adverse drug interactions. Essay Relationships? Patients rely on your expertise to essay over, understand their medications better and personal relationships ensure their good health. And colleagues seek your support in ensuring the business runs smoothly. For these reasons, your pharmaceutical expertise is not the outline with thesis, only thing companies will prioritize. They will look at a range of skills that will ensure you manage multiple tasks and responsibilities seamlessly and personal relationships effectively. That’s why the reverse-chronological resume format is the perfect remedy for any pharmacist job seeker. Gangsterism? It shows off your experience while highlighting your skills. Make sure you quantify your achievements just like the pharmacist resume sample provided.

Emphasizing your pharmacist skills is also a great strategy for anyone looking to personal essay, shift from retail pharmacy to cons of wearing, clinical pharmacy and vice-versa. If you’re a recent graduate with no experience working full-time, remember to include internships, externships and any clinical rotations you’ve completed. Pro Tip: Refrain from hiring a graphic designer to give your pharmacist resume a makeover. Overly designed resumes will be illegible to essay relationships, the robot scanners. Plus, this is paper with, actually reported as being a turn-off by many in essay the pharmacy industry. Have a look at our guide for more details on why the combination resume format is the best option for you: “ 3 Resume Formats: How To Choose The Best One [Examples] ”

How to cons uniforms essay, Write A Resume Summary or Resume Objective? It usually takes employers less than 6 seconds to relationships, review your resume and decide whether you should be shortlisted or not. No pressure! This also means that you should spend some time on the first ? of your resume. Indeed, the best pharmacist resume is one that catches the eye of recruiters and encourages them to read it with as much attention as when you are reading your prescriptions. So should you use a pharmacist resume summary or a resume objective? If you’re an aspiring pharmacist intern or writing a new graduate pharmacist resume, you should use a resume objective. So should anyone seeking a new industry change.

Some feel that using a pharmacist resume objective is already passé, but do not dismiss its power just yet, especially if you’re entry-level. It will help your profile get through the essay change time, proper channels. Just keep in mind that you’re not writing a letter to Santa. It’s all about relationships, what the recruiter wants! If you’re more experienced in your field, then you should write a creative pharmacist resume summary.

You need to match your future employer’s “wish list” and write a summary that neatly ties in with the advertized skills. A pharmacist resume objective should be concise but targeted: Self-motivated pharmacy graduate with experience in proposal community pharmacy and essay a talent for customer service. Seeking a full-time position to leverage an extensive technical background and strong medical counselling skills to what good way to formulate thesis statement, provide exceptional health services to your customers. Seeking a new challenging role where I can become a high-level professional. A pharmacist resume summary showcases skills and personal relationships experience in research paper with one go: Experienced retail pharmacist with 8+ years growing revenue for CVS. Seeking to leverage leadership and customer expertise for Walgreens. Pharmacist with a real passion for essay relationships, healthcare and the ability to change time, grow a pharmacy business.

Pro Tip: The best pharmacy resumes are those reflecting the vocabulary of the job advertisement. Personal? If you’re writing a hospital pharmacist resume, then your priority is to showcase your advisory skills with staff members. If you’re writing a retail pharmacist resume, then you need to refer to your business acumen and customer service skills. How to Describe Your Pharmacist Experience on a Resume? Showcasing your personal achievements when talking about your experience is hard. Many pharmacists make the mistake of applying to research thesis, jobs with a generic resume. But you know better. Relationships? In fact, you deserve better. Everyone, whatever their role or profession, needs to research proposal draft, follow rules and regulations.

Does it mean you have to write it on your resume? It’s a given requirement of being a pharmacist. Just like “being results-driven”, “hard-working” or a “team player”. Personal Relationships? This can be applied to everyone and adds no value to your resume. Filler words are to with thesis, recruiters what drug labels are to relationships, the mainstream: they don’t really mean anything. So skip those useless filler sentences cluttering your pharmacist resume. Instead, focus on the good stuff. Keep it short, and sweet!

With each job application, start with what the employer is really looking for. Then list your responsibilities and the results you’ve achieved. Improved customer service and what thesis pharmacy efficiency, increasing customer retention by 15% Trained and supervised 10 pharmacy technicians, improving performance by 20% Improved pharmacy automation system, which reduced medication errors and increased time savings. Complied with laws and rules regulating pharmacy practices Interacted and worked with other physicians to maintain a professional work environment Maintained accurate patient records and gave appropriate directions of use. Can you see the difference? Responsibilities are common to every pharmacist out there. Most people stick to cookie cutter job descriptions in personal their pharmacy resumes. You need results to research outline with, set you apart from the competition. You’re truly adding value when you’re doing things like:

Making operations faster Improving service Increasing revenue Making more savings. Let’s dissect this example from a pharmacist’s resume: Improved customer service and personal essay pharmacy efficiency, increasing customer retention by 15% This shows that you can add value by being: business-conscious beneficial to the pharmacy customer oriented. No pharmacy will turn down a few extra bucks. Trained and supervised 10 pharmacy technicians, improving performance by 20% This highlights your leadership skills. When things get busy in a pharmacy, employers need leadership figures to keep things moving. Improved pharmacy automation system, which reduced medication errors and increased time savings.

The second part of this sentence is where the genius is. Never assume that your potential employer will immediately see your super powers. You’re not on Nuvigil after all! So make sure you highlight them and that you’re never under-selling yourself. If you’re looking to transition from retail to clinical pharmacy, you’ve probably realized that it’s quite a challenge.

The transition starts with your resume . No surprise resumes for essay, pharmacy jobs aren’t all the same. A retail-centered resume won’t lead you anywhere near that hospital for personal essay, an interview. Good Formulate Your Thesis Statement? Instead of focusing on how many sales you performed, highlight your ability to assess patient profiles for personal, proper dosing. If you’ve only recently left school, focus on your clinical rotations. Interpreting laboratory charts, or experience dosing Coumadin or Vancomycin, will help you get your recruiter’s attention. Add clinically relevant skills. Take any clinical certifications such as the ones in diabetes management, sepsis treatment or pneumonia treatment. Research Draft? The MTM certification is becoming more popular among pharmacists and you should consider acquiring it. Leverage your thirst for clinical knowledge to make up for personal relationships, your retail background.

Be flexible . Maybe you’ll need to essay, start with a PRN position while working full-time at a pharmacy. Personal Essay? Many PRN positions transition to full-time. Even if it doesn’t, it gives you a more attractive clinical background for research proposal, your future job search. Pro Tip: Don’t leave out your ward rounds, especially if you’re starting out! Many aspiring pharmacists make that mistake, and miss out on the chance to showcase their achievements.

Want to make your pharmacist resume experience section even better? Consider adding action words. Read our guide to find out how to use the best action words to write a pharmacist resume: “ +80 Examples of essay, Resume Action Words For Every Profession ” Is Your Education Section Underperforming? It Might Be. Completing a degree in over time Pharmacy is personal relationships, necessary. Continuing education is also required for you to research proposal, be able to renew your license to essay, practice. One of the key takeaways from this guide is to understand and emphasize your own assets and skills.

If you’re an experienced pharmacist, you will want to highlight your skills and of wearing school essay vast industry knowledge. If you’re a new pharmacy graduate or have just completed a residency, your resume should focus on your education. This is an interview-landing strategy. In fact, if you’re still a pharmacy student or looking into how to write a resume for a pharmacist fresher, then you should consider putting your education section at the top of your aspiring pharmacist resume. Either way, you should include: The type of degree you received. Your major/minor. The name of your school. The school’s location. The year you graduated.

Recruiters won’t care about where you went to high-school. Whether or where you did your pre-pharmacy is personal, another story. In addition, if you went to a selective school, you might want to research, lead with that. Experienced job hunters can simply list their school, degree, and dates. If you’re applying for personal, an entry-level pharmacy job, then you should give details that match your job description. If you’ve taken any other relevant coursework outside of pharmacy (eg. Business) then you should highlight it. John Hopkins University, Department of Pharmacy, Maryland. Relevant Coursework: Pharmacology, Pharmacy Law, Pharmacy Technology, Introduction to Accounting Selected to school gangsterism essay, assist in corporate-sponsored pharmaceutical study, performing laboratory work Led a fundraiser for John Hopkins Children’s Hospital.

Pro Tip: GPA is personal essay, optional. You should only add it if you graduated within the last three years and if it was above a 3.0 (above a 3.5, ideally!) Otherwise, most hiring managers won’t really care. How to Put Pharmacist Skills on a Resume. Your skills section is considered the clincher. If it fails to match your employer’s requirements and needs, then sadly, your pharmacist resume will be terminated. Your schooling and of case experience are great, but now is the time to personal essay, show how you used them.

So before taking any further step in essay change time writing the best pharmacy resume out there, you should take a few minutes to brainstorm your skills. Good examples of pharmacist resume skills vary depending on the job description and the field. You can divide your skills for a pharmacist resume into: Job-related Technical Skills or Specialties Computer Skills Administrative Skills People Skills. Computer skills and personal essay technical skills are not exactly the same thing. Many hospitals and pharmacies are switching to digital records only, and being familiar with certain software and systems (such as PharmaSys) will give you an research proposal, advantage. Below is essay relationships, a list of paper outline, pharmacy resume sample skills that you should include in regard to your speciality: Endurance to working long hours, often standing up Solid multitasking skills Strong ability to communicate clearly and effectively. Ability to balance research teaching responsibilities with patient care Ability to personal essay relationships, serve as a role model for pharmacy students and residents.

Comfortable working in a multidisciplinary environment Ability to integrate patient care with teaching research duties. Strong ability working as part of a multidisciplinary healthcare team Effective communication skills Strong record-keeping and documentation skills Flexible with hours and on-call. Organizational skills (to be responsible for systems which control drug distribution) Proficient in Math Strong communication skills. Ability to cons school, meet technical demands and perform scientific duties Administrative, management, and/or business skills may be useful Sales and/or marketing skills should be included Excellent communication skills. Ability to handle a lot of responsibility early in your career Proficiency in essay relationships another language is helpful Desire for foreign travel and frequent moves Desire to work in what good way to formulate and out of a hospital setting. Proficient in personal essay handling radioactive materials Ability to describe literature regarding radiopharmaceuticals to advantages of case in education, hospital and lab staff.

Caution and relationships sensitivity to work in proposal an area where experimental drug therapies are frequently used Ability to recognize the relationships, balance between improved survival and school quality of life. Strong oral and essay relationships written communications skills Strong investigative and problem-solving skills. This list is far from exhaustive. It should act as a roadmap to research draft, help you enumerate the right skills that are needed in personal relationships your field. Your next step is to put that in draft your pharmacist resume.

How to describe strong pharmacist skills: Strong leadership skills (reduced client complaints by 50% by mentoring staff) Leadership and interpersonal skills. Exceptional Verbal and Written Communication Skills (asked to represent the pharmacy at various conferences) Proficient at personal relationships Customer Retention (increased by 5% which led to with, a 25% profit increase) Proficient in PharmaSys, EMR and personal Meditech (reduced and addressed errors) PharmaSys, EMR, Meditech. Pro Tip: Visit LinkedIn to check out the competition and for some extra inspiration.

Why would you snoop on other professionals? Researching other pharmacists’ strengths will let you know what skills are valued in cons your industry. How to Add Other Sections for an Effective Resume. The medical field is an ever-advancing industry and companies are always looking for employees up-to-date with the personal essay, recent changes in pharmacy. Other than acquiring the right licences to practice, you have to be able to showcase a few certifications to wow your recruiter or show your expertise in a certain specialty. If you have an your thesis, impressive list of certifications, then consider adding a separate section in personal relationships your pharmacist resume. Otherwise, add certifications to your “education” section.

If you’re looking to get a job in proposal draft a very specialized field in pharmacy, such as nuclear pharmacy, then adding your certification is essay relationships, not only an gangsterism, edge over other applicants, but is considered mandatory. Sample nuclear pharmacist resume certification entries: Authorized User of relationships, Radio Pharmaceuticals, University of Saint-Louis, Nuclear Regulatory Committee, 2017 Authorized Radiation Safety Officer, The American Board of Health Physics, 2016. Never assume that your reader knows all industry jargon, so don’t rely on acronyms only. In some cases, it’s even better if you write down the entire certification name and the acronym.

This way, the research thesis, Application Tracking System (ATS) software can pick up your profile. Advanced Cardiac Life Support (ACLS) Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) Certified Occupational Health Nurse (COHN) Also, remember that the best pharmacist resume describes certifications as follow: The Certifying Organization The Certificate’s Expiration Date: You can put the date that you acquired the certificate if there is it does not expire. The Certification Number (where appropriate) It’s impossible to list all the pharmacy certifications. You can find some of them here: The Pennsylvania Pharmacists Association : lists all the advanced certificates for pharmacists by specialty The Board of Pharmacy Specialties: provides documentation, exam content and essay info on eligibility requirements for 8 pharmacy certifications.

Pro Tip: Don’t forget to mention any relevant seminars or trainings you have attended, as well as any certificates you obtained that show your interest in improving your personal development. If you don’t have that many, consider completing some online. Here's the Most Common Myth About Cover Letters. It’s a common mistake to think that your pharmacist resume will do the job on its own. Cover letters are to a resume what a spoon is to syrup. Of course you can take it without using one, but it’s so much nicer and effective when you do. Again, don’t hesitate to snoop around online and on change LinkedIn to find out relationships, who’s going to format, read your pharmacist job application. Addressing them with their name feels personal and personal gives an impression of extra attention given to the position available. You can also find out more details online or pay a visit to essay, the practice or pharmacy. Mention it in your cover letter for relationships, some extra brownie points from the recruiter. Pro Tip: Don’t regurgitate your resume.

The cover letter is your chance to have a personal discussion with your recruiter. It’s also your opportunity to give details that you weren’t able to cons of wearing school uniforms essay, squeeze into your pharmacist resume. So tell the story of why you’re a perfect fit for personal essay, the company. When you write your pharmacist resume, apply the same level of meticulousness required at a pharmacy. Cons School Uniforms Essay? Just like in personal essay relationships real life, you’ll be able to impress and cons of wearing uniforms get approval. Define and emphasize your greatest assets. If you’re an experienced pharmacist, your experience is your key to a new job. If you’re a recent graduate, your education is probably your greatest achievement. Keep it relevant.

Your pharmacist resume should target the field you’re interested in. If you’re applying to essay, a hospital pharmacist position, include as much clinical pharmacy experience as you can, and cut back on anything else. Don’t distract them with irrelevant experience. Add skills. What Good Way To Statement? Your pharmacist resume won’t be as powerful without it. Quantify your results and relationships experience. Do your research and browse job boards to advantages in education, get an idea of what will make you shine. Do you have any questions on how to make a pharmacist resume? Get in touch in personal the comments section! Chaymae is an entrepreneur, founder of school uniforms, three businesses in essay marketing, education and food service.

She writes about careers, millennials and the future of work for publications such as Forbes and essay change The World Economic Forum#039;s Agenda. Through her website, she provides career advice and shares tips and personal essay relationships tutorials on how to start and grow a business.

Need Help Writing an Essay? -
Personal Relationships - University of Colorado Boulder

The Prophet’s Hair by Salman Rushdie Essay Sample. The Prophet’s Hair is a Magical Realistic short story by the famed writer Salman Rushdie. Salman Rushdie is an Author, Novelist, Essayist and sometimes a critic. He is famous for relationships his supreme narrative style where he blends myth and fantasy in a world of reality. This is described as “Magical Realism”. It is a literary genre in is a your which the magical elements are injected in an otherwise realistic setting without breaking the essay relationships, narrative flow. (Pavlovski, 2012) The short story “The Prophet’s Hair” is also one such story permeated with metaphors on both small and large scale. This report aims in analyzing, and criticizing this story by studying the seven literary elements. Also this story will be perceived in a post-colonial concept. * Hashim: The protagonist. He is the father of Atta and Huma. * Atta: He is the son of Hashim. * Huma: She is the daughter of of case study Hashim.

* Sheik Sin: He is the thief whom Huma hires. The prophet’s Hair is based on a story of the theft of the Prophet Muhammad’s Hair. Whoever comes into contact with this relic face miraculous or disastrous events. Hashim, the personal essay relationships, protagonist of this short story come upon this stolen hair accidentally. As greed consumes Hashim he does not return the relic. He justifies his act as a community service basing it on the Islamic views of deity. Thus Hashim turns into a religious hypocrite from a secular person.

Suddenly Hashim turns into a controlling and arrogant rich man from a wonderful and kind person. Hashim’s son Atta knowing the truth about the hair steals it from his father and tries to return it to the mosque, but fails. Research! Atta’s sister seeing that her dad keeps the hair with him all the time decides the sacred relic has to be stolen. Essay! She hires a thief to do this job hoping that they will be relieved from the curse once the hair is removed and returned. The thief steals the hair but things escalate drastically and Hashim kills his own daughter accidentally and the thief runs away with the hair. The thief is hunted down and shot by the police and the hair is safely returned. But, the thief’s four crippled sons and his blind wife have been miraculously cured due to their short contact with the relic. Plot is “a plan or scheme to accomplish a purpose. In literature, this is the arrangement of events to achieve an intended effect consisting of of wearing school uniforms essay a series of carefully devised and interrelated actions that progress through a struggle of opposing forces, called conflict, to a climax and a denouement. This is different from story or story line which is the order of personal events as they occur.” (Plot, 2000) The plot strategy employed in this story is somewhat similar to that of is a formulate your William Faulkner’s, “A rose for relationships Emily.” Yet the events do not keep moving back and forth like it happens in research format “A rose for Emily”. Here the story begins with the conflict as the plot is arranged in media res.

The conflict is presented so well with descriptions plotting the minute of details so that the scene becomes live with magnified effects. Rushdie portrays a conflict from the first to the sixth paragraph; the conflict being that both sister and brother wanted to hire a professional thief. The intensity of the conflict is reinforced when Huma returns to the same place to hire a thief even after her brother is robbed and almost beaten to death. What could possibly be the reason that could lead a respectable and beautiful girl to take such drastic action? With all these questions in the head the reader is taken into a journey where those questions will be answered. The seventh paragraph employs the technique of flashback revealing incidents that lead Huma and Atta to essay relationships, this stage.

Flashbacks are stories within a story and they tell about a characters memory of something that happened in the past. Thus within the flashback the exposition is put to what way to statement, play propitiously. The exposition is the part of a story that introduces the theme, setting, characters, and circumstances of the story. The flashback here acts as the exposition. The exposition creates a solid and reality like situation as the characters and settings have been exploited effectively. Within the exposition the essay, details of the cons school uniforms, conflict is revealed and clearly explained. The protagonist Hashim faces an internal man versus himself conflict. He is faced with an relationships internal dilemma and he makes his choices and justifies it himself. For instance the following verse is clearly is an example of it, “… the Prophet would have disapproved mightily of this relic-worship. … I see it purely as a secular object of great rarity and research, blinding beauty.” Here we understand the reasons behind the actions of personal Atta and advantages of case in education, Huma. Within the flashback the rising action also begins as the exposition ceases. The rising action is usually the events between the exposition and relationships, climax.

The rising action begins when Hashim’s character dynamically changes, which acts as the catalyst that drives all other events. Along with beginning of the rising action the story gradually takes a transition from the past to present and paper with, the actions takes the reader into personal essay an even more suspense and thrilling journey. Huma hires the thief and also Atta is in a very critical situation fighting for his dear life. Hashim sleeps alone and the theft is cleanly planned and draft, this setting arises as much question as possible and personal essay relationships, flings the reader suddenly into the climax of the story. The climax is the highest point of interest and the turning point of the story.

The reader is made to yearn to know what is going to happen next. Study! This is the point where he wonders whether the conflict will be resolved or not? The intensity of the thrill and the suspense takes a peak when the thief takes the personal relationships, vial containing the hair and Atta lets out his last breath. Things take a sudden divert in the course of action and Hashim unknowingly kills his daughter and extinguishes his own life persecuted by remorse. This is the climax of the story.

The falling action is the unfolding of events in a story’s plot and the release of tension leading toward the resolution and denouncement/resolution is the end of the story. The events and complications begin to resolve and the reader knows what has happened next and how the conflict is solved. Then as the falling action ceases it transitions into denouement; this is where the final outcome of the events or the way to formulate your thesis statement, untangling of the event takes place and the story. The story here comes to relationships, a tragic end with the demise of the Hashim’s family, his wife driven to research draft, insanity and the thief killed and the prophet’s hair returned to its rightful place. The process in essay which the writer makes the characters in the story seems real to the reader. (Meyer, 2011) The main in study the characters in essay relationships this are Hashim, Atta, Huma and the thief. Most characters in this story are flat, since the story take a drive with a tempo towards the plotline and the climax. Good Thesis Statement! Below is personal relationships a deep analysis of study each character in the story. Hashim: He is a flat dynamic character that experiences conflicting feelings concerning religion and personal, greed. He is the protagonist of the story.

Hashim is portrayed as a self-satisfied hypocrite not only in school gangsterism essay concerning the religious side of his character but also of his business. He justifies his cruel acts saying that this is a lesson that he teaches the essay relationships, less fortunate people, “to teach these people the value of what is a formulate your money; let them only learn that, and they will be cured of this fever of borrowing all the time …” (Rushdie, 1981) We are also made aware about Hashim’s pride in inculcating his proud and essay relationships, hypocrite ways to advantages study in education, his children “the virtues of thrift, plain dealing and a healthy independence of spirit.” (Rushdie, 1981) As the morning breakfast ends and Hashim attempts to leave his house he finds the holy hair of the prophet Muhammad. There is also a bit of foreshadowing here as Rushdie explains how Hashim sees the hair “…he feasted his eyes on his find.” (Rushdie, 1981) We understand that Hashim is highly interested in essay relationships the relic although he thinks of returning it. The whole story takes a turn as this transition Hashim into a different character. This is where Rushdie shows us how Hashim uses religion to justify he greed and passion. He says “… the Prophet would have disapproved mightily of this relic-worship. … I see it purely as a secular object of great rarity and blinding beauty.” (Rushdie, 1981) This verse here portrays Hashim’s hypocrisy towards his religion. Hashim’s character totally changes from- “…living honorably in research thesis the world.” (Rushdie, 1981) – To a totally disastrous man. Personal Relationships! He becomes ironic to his old character and his vision.

He resorts to crude ways to bring his family under control and tries very hard to follow Islamic ways. He faces a huge conflict which he finds hard to resolve. Moreover Hashim understands that usury is bad in school gangsterism Islam and when a debtor comes in asking for more time he “…attacked the fellow with one of his large collection of bull-whips.” (Rushdie, 1981) This action as we know was against his morals in essay relationships the initial stage. We see Hashim devolving or evolving into uniforms a totally different and unpleasant character. Later in the story Hashim becomes paranoid and keeps the essay relationships, relic with him all the time.

Further he discloses disastrous information about him having a mistress. Hashim is the essay, only dynamic character in the story and his change has been portrayed well and interestingly as it is entangled with the plot line. Essay Relationships! Atta: Atta is a flat and is a good thesis, static character. He is the son of Hashim. Also he is one of the antagonists of the story. Essay Relationships! There is not much description about Atta.

But as the story proceeds and Atta tries to return the artifact we understand more about him through showing. Although Atta has his best interests in returning the artifact it does not have anything to do with religion but selfishness. We understand this by what Atta feels as he finds out that he lost one of the most important relics of all time, “…Atta’s initial surge of chagrin was quickly replaced by a feeling of profound feeling of relief.” (Rushdie, 1981) He is contended that his family will be returned back to normal. We at one point at cons of wearing school the beginning also perceive Atta as a brave young man with a desperate need. Atta’s character does not change in personal the whole story because he maintains his loyalty towards his family at all times. Huma: Huma is is a thesis a round and static character. She is the personal essay relationships, daughter of Hashim and one of the antagonists of the story.

Her character is blended with innocence, bravery, and smart as well as desperate. We are able to understand that she is brave and outline thesis, desperate because she came back to the same place where her brother was beaten and personal essay, robbed. She is of case also portrayed as a smart person when she comes in search of a thief as she tells everyone in the vicinity “I should say that I am carrying no money, nor am I wearing any jewels; My father has disowned me and will pay no ransom if I am kidnapped; and a letter has been lodged with the commissioner of police, my uncle to be open in the event of my not being safe at home by morning.” (Rushdie, 1981) Unlike her brother she was smart enough to keep the thieves at personal essay bay and get job done. She is school uniforms a confident and a very beautiful young woman. We are also made aware that although she does all these brave feats she is still an innocent and vulnerable young woman. She flinches at the mere sound and pats she receive when she is about to meet the thief. She is also loyal to her family and her brother and wants her family back. Sheik Sin:

Sheik Sin is a flat and static character. Personal Essay Relationships! He character depicts evil, cruelty, and ignorance. Rushdie portrays Sheik sin as a character that cannot go worse than this. He is known as the “The thief of research outline with thesis thieves” (Rushdie, 1981) Sheik sin is old, yet he still hopes to have a luxury life. He does not care how he acquires the money to reach his goal but he badly wants it, “…so in the extraordinary commission he had accepted from the moneylender’s daughter he saw his opportunity of amassing enough wealth at personal essay a stroke to leave the valley forever”(Rushdie, 1981) His parenting skills and his ignorance are portrayed through verbal irony as Rushdie tells us what he did to his sons out of draft love and care, “…he [Sin] had made sure they were all provided with a lifelong source of high income by crippling them at birth, so that, as they dragged themselves around the city, they earned excellent money in personal essay relationships the begging business” (Rushdie, 1981) Sheik Sin is advantages of case in education neither religious nor honorable, all his cravings are for money and personal, luxury, “As for gangsterism essay the prophet’s hair, well, neither he nor his blind wife had ever had much to say to the prophets…” (Rushdie, 1981) Sheik sin is sick and personal, old and his cravings for money are so deep rooted that he is desperate enough to draft, do this theft once and for personal all even though he knows the effects of stealing such an research paper format with thesis object. He is personal essay relationships also a selfish and vile character who would not hesitate even to murder, “…was just deciding whether to dive beneath the bed or brain the what good thesis, moneylender good and proper…” (Rushdie, 1981) He is also an antagonist of the story.

These are the four main characters that play an important role in the story. All of the primary characters including the secondary characters (Hashim’s wife, the flower vendor who finds Atta, Sheik Sin’s Wife and personal essay relationships, Children) in this story can be categorized into cons of wearing two groups; those whose god is money and relationships, those whose god is an actual deity that is Prophet Muhammad in this case. The thieves who beat Atta and robbed him of his money in the first paragraph are inarguably motivated by study in education, money; same applies to the flower vendor who finds him, “The flower-vendor moored his craft and by personal relationships, stooping over school gangsterism essay the mouth of the injured man was able to learn the poor fellow’s address…whereupon, hoping for a large tip, the hawker rowed Atta home” (Rushdie, 1981) The main person that portrays greed and money is Sheik Sin, whom Huma hires in the hope to rid her home of the curse. We understand this as he agrees to the job under the condition that Huma provides him with a lot of money, “…so in the extraordinary commission he had accepted from the moneylender’s daughter he saw his opportunity of amassing enough wealth at a stroke to leave the valley forever” (Rushdie, 1981) Moreover Hashim himself is personal relationships under the spell of money until he comes across the relic where upon his allegiance changes towards religion. This triggers the main conflict which begins the rising action.

Even his family is under the spell of money as he and his wife instilled all of their values into their children as well. The only research paper outline with, characters in this story that can be portrayed as a religious are the sons of Sheik Sin and his wife. We are enlightened of personal relationships this fact at cons of wearing the end of the story, where we find them being rewarded for the piety. Of course Hashim himself turns out to be the most important religious character upon his contact with the relic. He accepts Islam as his religion and attempts to right all his wrongs. This process where all his guilt encapsulates him leads him to the brink of insanity thus extinguishing his family life. Finally the only character that cannot be categorized under these two sectors is the commissioner of police. Relationships! Rushdie uses him to portray a justice figure. He uses this character to elicit that there are bigger forces than money. Thesis! He also seems to be a personification of the personal, government in the story.

What’s in a name? The Name Hashim has an Arabic meaning when translated means the “destroyer of evil”, this gives us an idea as to how it has been interwoven with his dynamic character and his newly found love for Islam. Proposal Draft! Huma on the other end means “spirit” which represents innocence and essay relationships, purity. This is also true according to the story. Atta has a totally different meaning; it means “Egoistic”, which is at essay change first sight true. Relationships! He tries to return the hair not out of advantages in education devotion but to essay relationships, get rid of the blunder and the curse the hair has brought. The best example a name serves in this story is Sheik sin; this name is a direct meaning as to how his character is. “Sin” is research paper outline format generally connected to evil and vile actions. Thus Sheik Sin here is essay used to depict the bad side of human beings.

Rushdie has used the names in this story appropriately to bring out a strong sense of connection and reality. The story takes place in the early 1980’s during winter season in a rural area called Srinagar in India. Srinagar is a Kashmir valley. This story also depicts a setting that can be assumed as the beginning of the 20th century where religion and government structures were reaching its heights. The story begins in a glum winter evening as Atta reaches Srinagar from Shalimar. We understand this by the immediate transition of Atta being beaten and the description of the school gangsterism, time, “Night fell”. (Rushdie, 1981) The story is surrounds only two places: One a beautiful city Shalimar, which depicts happiness and brightness; two a glum and dark village Srinagar, which depicts darkness, sadness, fear and sins. It is personal essay relationships highly interesting as the story transitions back and forth from with thesis, these places. The setting is set in both places so well that when we switch back and forth so does our sense of excitement.

The social environment revolves around money, honor, Respectable values and religion (Islam). Every character is concerned about his place in society and his greed for money. This story is set in personal essay relationships two places in India. Certain characters hope to get rid of of wearing uniforms essay their position in their own society as a means of escapism. The setting is personal ideally placed because Hashim as a wealthy person has a lot of change wealth yet that becomes his guilt.

Sheik Sin the thief is already in a bad place and wants a window out from his wretched life and sees money as a gateway for it. Yet, it consumes him and he still falls into darkness. The setting evolves entangled with money, greed, piety, religion and essay, community in a wonderful framework that elicits a wonderful sense of display. The Prophet’s Hair by Salman Rushdie is written in third person Omniscient point of view. The writer as he describes the setting propitiously moves from character to character narrating the story. The story line unwinds as the characters are portrayed one by one with an absolute description of the setting he is in.

We are able to understand the characters thoughts and ideas as the story progresses and all these are directly from each character. The story also contains dialogues with simple structured sentences with very less uncommon diction. As the writer switches between characters the reader feels the research proposal draft, change in pace, tempo and also the feelings of the character in context. The POV chosen for this is extremely suitable as it creates a humongous amount of suspense and thrill. Also it gives a huge amount of personal essay insight as to how each character feels and thinks in response to an action or situation. The Prophet’s Hair by Salman Rushdie is a short story that is permeated with metaphors and symbolisms. This story shows a lot of symbolism through the hair of the of wearing school, prophet.

In this story symbolism is elicited through the hair as a religious artifact, a secular object, a human heart and essay relationships, as a reverence. The hair symbolizes religious relic as its sacred imagery is brought out perfectly. It was restored to the Hazratbal mosque. However the loss of the change time, hair has brought changes in the families and personal, its ramifications handled. The symbolism of the hair can be viewed as a secular object as it is change over time relocated to its shrine. Although the Hair is a relic, Hashim changes the meaning into an object of higher value. Even though Hashim changes the meaning of the relic according to his motives the hair still has its powers. Influenced by these powers Hashim leads his family towards destruction. The hair can be viewed as a Human heart, as we perceive Hashim spitting out his awful truths and essay relationships, secrets to his family.

This hair makes him confess how he feels about his family, wife and children. Advantages Of Case In Education! Finally he feels as though he could get rid of everything that has been bothering him off his chest. The hair can be seen as an object of reverence. It symbolizes the prophet and the religion. Every year the hair is on display for all the Muslims to visit and see. People all over the world come and wrap their hands and relationships, kiss it.

But ironically this is not how someone should respect a prophet, at research paper outline format with thesis least not by just kissing body parts. The proper way of showing love and respect towards the prophet is to follow his ways and personal essay relationships, follow the religion he preached. Also each character symbolizes certain aspects of life. For instance Sheik Sin is made to symbolize greed and vile actions, also it can be concluded that he symbolizes ignorance. School! Hashim symbolizes selfishness and hypocrisy. Same way certain other characters depict loyalty and personal essay relationships, religiousness, Sheik Sin’s sons and change time, wife for instance. The Commissioner of police depicts law, justice and government.

The main theme around which the story is woven is how money and religion affects people. Also we can say that the theme revolves around an obsessive object that can influence people. The main theme deals with money and religion where both are satirized. The writer uses the characters and essay relationships, the Hair to effectively elicit this theme. While most of the characters depict money and hypocrisy the hair symbolizes religion and faith. We are made to understand that people who weave their lives only around money and use religion to tie their own ends will eventually meet a dead end.

The theme of this story instills in explaining the corrupting nature of money and fundamentalist religion. Money and religion are perhaps the two most significant motivations that drive a human being, may be this story tries to comment in the nature of humanity’s need for these motivations and its ramifications. Salman Rushdie has perfected a unique style of writing that can be seen in in education any of his literary works. Rushdie’s distinctive style of writing can be seen from his diction and sentence structure. He uses a combination of words native to essay, India to bring a sense of belongingness and authenticity. Even though the story is study in education written in a slightly elevated form of personal relationships language and diction it can still be easily understood by a layman. Also Rushdie has used simple structures interwoven with interesting dialogues. Over Time! The use of these dialogues and diction that depict a cultural and geographical background makes the relationships, setting more interesting and is a formulate statement, appealing. Rushdie uses a tone that as a whole brings out a mock against the people who use religion to their own selfish ends and those who live motivated by money. Personal Relationships! There is also satire in the use of words and names. This story holds a lot of ironies.

Also of ironies such as situational and verbal are used. Whatever Hashim says and does is totally different. He likes to say that he sets great store by living honorably in the world yet he lives by moneylending which is a habit despised by the prophet. Secondly, although he desires the relic more than anything he verbally justifies it saying that he desires the silver vial more than the hair. What Thesis! Most importantly Sheik Sin tries to use Huma’s contract as a means to escape from personal relationships, his wretched life but falls into the pit of darkness because of essay over time it. Here situational irony takes play. Ironies are filled in all walks of essay relationships this story and they hold deeper and intellectual meaning.

The usage of Indian diction and the setting of the story itself portrays post-colonialism. Similar to essay, many third world stories this story also brings out cultural and essay relationships, social norms and views. Good Way To Your! Most of all Rushdie depicts the brutality of certain Indian traditions with wonderful irony. This is shown as Sheik Sin crippled all his sons so that they would have a lifelong income and would earn excellent money in the begging business. The Prophet’s Hair by Salman Rushdie was a fantastic short story to essay relationships, read and re read. This story contains mystery, magic, and more significantly, morality as an overt theme that is carried throughout the story. The story extends into magical realism which Rushdie has exploited so well and effectively. Time! The form of the story is personal such that the tone is change over crisp, swift and pointed. It moves with a slightly paced tempo and essay, is filled with rising actions and suspense. The opening paragraph captures the reader’s eye and draft, raises a lot of questions that compel the personal relationships, reader into finishing the story. Also this story was quite interesting as it revolved around the two most significant motivation of man: Money and religion.

As I read this story I learned certain lessons as to gangsterism essay, how one should not use religion to his own selfish ends and also to live by a middle path. This story acts as a fable. Most of personal relationships all the veiled satire that Rushdie employs to bring out his view interested me, yet the outcome was a bit unexpected. Rushdie portrays that anyone who decides to follow Islam may have calamity befalling them. He does this by showing what happens to Hashim and his family as Hashim decided to become pious and righteous. But when I viewed it from a broader perspective where I saw Islam as a tool to advantages in education, depict all religion I understood the personal, story in a totally different way. I understood that the author satirically attacks fundamental devotedness, but not just of Islam, fundamentalism and hypocrisy generally speaking. Because of his quite oriental style of writing the story is a rather difficult to grasp immediately. It requires the reader to pay close attention and read more carefully. In conclusion, through a thorough analysis of this story from a post-colonial perspective I have understood how the author uses significant tools to bring out a deeper meaning.

The Prophet’s Hair by Salman Rushdie is more like a moralistic fairy tale using religious elements. Paper Outline Format With! Through the analysis of the characters I have been able to grasp how these characters can be more than what they surface out to be. Moreover, by examining the literary elements of this short story I was able to understand how Rushdie exploits magical realism to bring out his wonderful point of views. (n.d.). Retrieved from personal, http://referaty.atlas.sk: http://referaty.atlas.sk/cudzie-jazyky/anglictina/50669/?print=1. Plot. (2000). Retrieved from of wearing school uniforms, http://www.enotes.com: http://www.enotes.com/literary-terms/plot. Chapman, C. (2006, september 4). how-islam-is-presented-and-explored-in. Personal Essay Relationships! Retrieved from http://theisoughtproblem.blogspot.com/2006/04/how-islam-is-presented-and-explored-in.html.

elements. (n.d.). Retrieved from http://hrsbstaff.ednet.ns.ca: http://hrsbstaff.ednet.ns.ca/engramja/elements.html. Moore, L. (2006, may 16). MagicalRealism. Retrieved from http://www.english.emory.ed: http://www.english.emory.edu/Bahri/MagicalRealism.html. Nordquist, R. (n.d.). thirdpersonpovterm.

Retrieved from of case study in education, http://grammar.about.com: http://grammar.about.com/od/tz/g/thirdpersonpovterm.htm. Pavlovski, L. (2012, 06 16). Personal Essay! Magic Realism. Retrieved 06 16, 2012, from http://www.enotes.com: http://www.enotes.com/magic-realism-criticism/magic-realism. the-prophets-hair. (n.d.). What Is A Thesis! Retrieved from http://www.lrb.co.uk: http://www.lrb.co.uk/v03/n07/salman-rushdie/the-prophets-hair. Is this the perfect essay for you? Save time and order The Prophet’s Hair by Salman Rushdie. essay editing for only $13.9 per page. Top grades and quality guaranteed!

Relevant essay suggestions for The Prophet’s Hair by Salman Rushdie. One Tuesday morning, the beautiful Miss Rehana leaves a bus in front of the British Consulate somewhere in personal relationships Pakistan. Her parents are dead,and her fiance,who lives in Bradford and research proposal, who… ”Midnight’s Children” by Salman Rushdie. Born at the stroke of midnight on August 15, 1947, the day of India’s independence from British rule, Saleem’s life is a microcosm of personal relationships post-Independent India. School Essay! The Title of this… Salman Rushdie’s Midnight’s Children as a Permanent Plight of an Individual Identity. Salman Rushdie’s Midnight’s Children as a Permanent Plight of an personal essay relationships Individual Identity In Salman Rushdie, India has produced a glittering novelist-one with starting imaginative and intellectual resources, a master of…

‘Hair’ by Marcia Aldrich In Marcia Aldrich’s short story ‘Hair’, she used one of the most defining aspects of our physical appearance to show how the efforts to tame our… Long Hair vs. Short Hair. Why do most people wish for long hair? Is it because of the statement “long hair, don’t care” used by people who really don’t have long hair, but in their…

Old Testament Prophets. In the days of the prophets rich people were unfair in the ways they treated common people. The rich people took the poor people to court trials in order to…

Expert Essay Writers -
Writing Personal Essays About Love and Relationships | GrubStreet

am writing a paper How to Write Term Papers. Writing a term paper is one of the most common requirements for an upper-division course such as the one for which this book was probably assigned. Such term papers usually count for a significant part of personal essay your final grade. Yet many, perhaps most, students have never received formal instruction about essay over time, how to write a good research report. The following pages are meant to help you write an A paper by giving you some guidelines about how to go about your research and personal relationships, writing. Why do instructors assign papers?

Answering this question is a good place to start thinking about term papers because if you know why papers are such a common assignment, then perhaps you can approach the task with added enthusiasm and dedication. Two goals usually motivate this assignment. One goal relates to the specific subject of the course; the other goal is based on your professional development. The first course-specific goal is to increase your expertise in some particular substantive area. The amount that you learn from this or almost any other course will be expanded significantly by doing research and by writing a paper.

The effort will allow you to essay delve into the intricacies of a specific topic far beyond what is possible in personal essay relationships the no doubt broad lectures that your instructor must deliver in advantages of case class. Your research will go beyond the necessarily general commentary found in this text. Relationships? The second and probably more important goal behind a paper-writing assignment extends beyond the specific content of the course. Paper Outline With? The object is to sharpen your analytic and writing skills in preparation for the professional career that you may wish to pursue after graduation. Do not underestimate the importance of such thinking and essay, communications skills. Most professional positions that college graduates seek will eventually require that you find information, analyze it, and convey your conclusions and recommendations to others, including your boss. You will be judged by your product. A survey of ranking business executives a few years ago asked them what accounted for the rise of their most successful young subordinates compared to the failure or slow progress of other junior executives. Essay? Communications skills was one of the factors most mentioned by relationships, the top executives.

No matter how smart you are, no matter how much you know, these assets will be hidden unless you can communicate well. The evaluation of your academic and what is a good way to formulate thesis, professional work will be based partly on its substantive quality. A well-researched, clearly organized, incisively analyzed, powerfully written report will enhance your professional standing; a poorly done report will cast a shadow on your professional competency. It is also important to essay relationships realize that your report will be judged in of wearing school uniforms part by such standards as neatness, grammar, and personal relationships, spelling, and other such technical criteria. It is not uncommon for university instructors to get papers that represent a good research and advantages of case study, analytical effort but that are sloppy, contain numerous grammatical errors, are full of misspellings, or are burdened by other such technical deficiencies. Such shortcomings make you look bad. It is very difficult for an instructor (or, later on, your boss) to be dazzled by personal essay, your intellectual acumen while being simultaneously appalled by paper outline thesis, your English usage. Also do not delude yourself with the common refrain, When I get on the job, I will do it right. Personal? It takes practice to do things well.

That is true for rollerblading, shooting baskets, and playing the guitar. It is also true for essay over time, doing a research paper. Now, in college, is the time to practice and learn. Your instructor is likely to be more patient and helpful than your boss will ever be. Most successful efforts require some planning. Here are two hints about personal essay, what to do before you begin to do research on, much less write, your paper.

Both hints are tritely obvious; both are regularly ignored to the student's disadvantage. 1. Follow instructions. Your instructor will (or at least should) let you know what is expected. Far too often, students write papers that do not fulfill the assigned task. If you do not understand the assignment, if you have any doubts at all, discuss it with your instructor. It is not uncommon in class or on the job for a person to get instructions, to not understand them, but to be reluctant to cons school ask for clarification for fear of personal relationships seeming dumb. This is a significant error. In the first place, your boss will probably not think less of you for asking for clarification. In the second place, asking for supplementary instructions is far, far better than doing a report that does not meet the needs of what good formulate your thesis statement your boss and is not what he or she wanted. That really makes you look dumb. 2. Do not wait until the last minute.

Last-minute efforts usually read like last-minute efforts! Plan backward from the date the paper is due to allow plenty of time to get it done. A good paper requires careful preparation, research, critical thinking, and relationships, writing. These steps take time. Also, allow time for the unexpected. Computers crash or files get erased; printer toner or ribbons run out and have to is a good statement be replaced; personal crises arise. You need to be able to cope with these and still get the paper done on time. My hard disk crashed is one of the modern excuses of choice; it is no more acceptable than the classic, My dog ate my paper. Being late with reports in essay relationships class or on the job is a very, very bad idea.

The next step in your progress toward an award-winning research paper is to choose your topic carefully. If you are responsible for choosing your own topic, put some thought into this decision. First, as mentioned, make sure any topic you select fulfills the paper assignment. Second, if possible pick a topic that interests you. The more interested you are in what good way to thesis a topic, the easier it will be for you to devote time and energy to studying it and to writing about it. Third, ensure that you select a topic that fits the length of the paper that you intend to write, the research resources that are available to you, and personal relationships, your analytical tools.

Length: If you attempt to write a 10-page paper entitled The President and Congress Struggle for Power: Two Centuries of Constitutional Conflict, then your paper is essay, destined to be a mile wide and an inch deep, as they say. It is better to do something more narrowly focused and to do it well than to give a superficial treatment of relationships a large subject. Research Resources: Trying to write a paper on Secret Military Operations in the Persian Gulf War would also be a mistake because the government has not released the relevant information. You should take the holdings of paper outline with your library into account. If you are at a major research university, you can probably find whatever you need. Even at large libraries, however, you may have trouble finding good sources to support a research paper on U.S.-Sri Lankan relations or U.S. Relationships? policy regarding international cooperation in the development of mining technology.

As your library holdings decrease, your ability to study unusual or narrow topics decreases as well. So be careful not to choose a topic that destines you to draft fail. Analytical Tools: If you are going to pick a topic such as The Use by the Federal Reserve of the Discount Rate to personal relationships Influence Monetary Relations, then you had better be sure you have the background to understand the gangsterism, complexities that you will encounter. Similarly, ensure that you have the proper statistical skills if you are going to analyze votes in Congress to see whether length of service, party affiliation, constituency interest, or the margin of victory is most closely associated with a senator's support of presidential proposals. For all of these issues, rule number 1 here and throughout this writing guide is check with the personal essay relationships, instructor if there is any doubt in your mind. Indeed, it is a very good idea to write a paragraph on what you intend to analyze, show it to the professor, and what good way to formulate your thesis, get his or her reaction.

Now the project begins in earnest. Good research is the foundation of your paper. It stands to reason that without a solid foundation, the paper you build will inevitably be weak. As a general rule, your paper will be stronger if you use a good variety of the essay, most up-to-date, and the most specific and expert, resources. What Is A Your Statement? The Library: The place to do research is the library. Do not be intimidated if the library on your campus is personal relationships, big and unfamiliar. Even the over, most experienced faculty member needs help sometimes, particularly when using such specialized sources as government documents.

The good news is that assistance is readily available. This appendix will presently outline some of the main resources you may find in your library. The list can serve only as a very brief introduction, however, so it is important to make use of the library's staff. When you get lost, as we all do, ask the relationships, nearest librarian for help. Of Wearing? Actually just standing around and looking confused will suffice sometimes to summon aid. Research Strategies: When you are doing your research it is important to be creative. Relationships? Here are a few tips: 1. Start out by reading a general study or two on your subject. What Your Statement? This will give you a broad grasp of your topic and will help you identify what is important and on essay, what you need to focus your research. Simply jumping in of wearing school uniforms and beginning to essay relationships do research in specialized studies can often waste a considerable amount of your time. Textbooks can also be helpful. For many topics, one starting point might be a U.S. diplomatic history text such as American Foreign Policy (Paterson, Clifford, Hagan, 1991a, b).

A general introduction to international relations such as International Politics on the World Stage (Rourke, 1995) might also prove helpful to gain an overview of research outline a topic. 2. Treat research like a detective story. Search under a variety of subject headings when looking for relationships, sources in the physical or computerized card catalog, in an index, or any other finding aid. If, for example, you are doing a paper on advantages of case, Vietnam, do not limit yourself to looking under V for Vietnam. Other likely subject headings might be Asia, Southeast; Ho Chi Minh; Kissinger, Henry; Johnson, Lyndon B.; Nixon, Richard M.; U.S.-Foreign Relations; or U.S.-History. 3. Look at the most recent books and essay, journal articles first. These sources will usually contain a bibliography and notes that list earlier works on the subject. Is A Formulate Your Thesis Statement? This can be an invaluable as well as a time-saving step in locating supplementary source material. 4. Photocopy important material. If you can afford it, photocopying is much faster than taking notes and there is less chance for error.

If you take written notes, use index cards. Larger cards are better than smaller ones. Use one card for each quote, statistic, or other piece of essay relationships research that you collect. Cards work well because they can be arranged easily. For topics with distinct parts, you might even want to try a different color card for each part. Some people use portable computers to take notes. What Is A Good Statement? If you do, be sure to make a backup copy on a floppy disk. Personal Relationships? 5. Cons School Essay? Make a careful and complete notation of the source of your material. Later on personal essay, we will cover why and how to advantages of case in education cite material, but there is nothing more frustrating than having to personal essay go back to the library to look up a citation that you should have noted clearly and completely in the first place. Your library contains many types of research draft resources that you can utilize to do your research. Personal Essay? The following list is research paper, a mere beginning.

Use it, but also go to your library, wander about a bit looking at its various sections and the resources that each contains, and ask librarians about what is available. You may be surprised at how many resources you discover. Reference Works: One of the most important places in your library is the essay relationships, reference room. We will mention some of the resources you will find there, but if you follow our advice about advantages of case study in education, exploring this resource area, you may save yourself many hours later on. The materials in the reference room are valuable resources for beginning to personal relationships structure the basic outline of your topic. Political science encyclopedias and dictionaries are one type of resource. There are many. Uniforms? For an American foreign policy course you might wish to look at sources such as the Dictionary of American Diplomatic History (Findling, 1989) or, at the most general level of essay political science, you might wish to consult The Encyclopedic Dictionary of American Government (Dushkin, 1991).

There are similar works, such as The Oxford Companion to Politics of the World (Krieger, 1993), that are global in scope. Then there are resources such as Editorial Research Reports , the Political Handbook of the World , or the Index to International Public Opinion that deal with particular topics, give summaries of various governments, or take other specialized approaches. Such works are normally acceptable sources; general-purpose encyclopedias (such as the essay, Encyclopaedia Britannica , the World Book , etc.) typically are not suitable, although the bibliographies they include with individual topics may prove helpful. In a U.S. foreign policy class, an often overlooked place to personal relationships start is the series of works published by Congressional Quarterly. Weekly updates come in the form of the Congressional Quarterly Weekly Reports . Paper With? Information on an annual basis comes out in the Congressional Quarterly Almanac . Personal Relationships? Multiyear summaries called Congress and the Nation are available as well. These contain the basics of cons of wearing most U.S. foreign policy actions.

Besides coverage of congressional policy making, summaries of presidential or executive branch actions are included as well. The reference room also has bibliographies of essay works on various subjects. These are classified under Z. Check with the reference librarians. They may save you time. Books: Use your library's computer access system or card catalog for books on your subject. A good place to start is with the Library of Congress Subject Headings for ways to cross-reference your search for books. In the Library of Congress system, most U.S. history is under the letter E. For economics, look at H; for world history, consult books under D. Under H, the subsets of HC, HG, and HJ are particularly good for economics. The letter J encompasses most works on political science.

As subsets, the letters JK focus on U.S. politics; JL, JN, and JQ cover other parts of the world; and essay time, JX covers international politics. Military affairs are under U. It is relationships, valuable to know these letters because sometimes it is worthwhile to simply go to the stacks where those letters are shelved and research proposal, browse a bit to uncover resources that you may have missed in your computer or card catalog search. The shelves in the reference room are partly arranged using the Library of Congress system. Older books are also sometimes catalogued under the Dewey decimal system with the relationships, 300s and 900s of cons of wearing school uniforms essay especial relevance to political science and history. Scholarly Journal Articles: Some topics, like U.S. Personal Essay? diplomacy during the recent fighting in Bosnia-Herzegovina, may be so contemporary that there are few or no books yet available. In such cases, scholarly journals are more likely sources of what way to formulate thesis statement information and analysis. You should consult journals even for noncontemporary topics because scholars may have found new information or conducted new analyses. The places to find journal articles are the Public Affairs Information Service , the Social Sciences Index , the S ocial Sciences Citation Index , and the ABC Pol Sci . You should be able to personal relationships find most, if not all of these, in your library's reference room. Just a few of the leading journals in foreign policy and international affairs are Foreign Affairs, Foreign Policy, International Affairs, International Organization, International Security, International Studies Quarterly, Journal of Conflict Resolution, Journal of International Affairs, Orbis, and cons of wearing essay, World Politics.

There are also many journals such as the American Political Science Review that contain general political science research. Government Publications: You may also find valuable information that has been published in a report of a governmental agency, in hearings or reports of essay a congressional committee, or in the transcripts of the proceedings of Congress. The United Nations and a number of other international organizations also publish proceedings and reports. There are several indexes available. The Monthly Catalog of United States Government Publications provides a comprehensive list of sources. The CIS/Index by the Congressional Information Service abstracts and indexes congressional hearings and reports. Debates and other proceedings of research Congress are found in the daily Congressional Record. Essay? At some schools, accessing government documents can be a challenge. See your reference librarians for help with government publications.

Newsmagazines and Newspapers: If you are covering a current topic or need to have a day-by-day account of events and cannot find one elsewhere, you may be forced to turn to newsmagazines and newspapers. Be sure, however, to check with your instructor to ensure that these are considered acceptable sources for your assignment. School Essay? Mostly they are useful for facts or for contemporary quotes and are usually not good sources of analysis. Your library may have a computerized access system such as InfoTrac to assist you. The Reader's Guide to Periodical Literature also helps access this material. Additionally, major newspapers like the New York Times, Washington Post, and Los Angeles Times are indexed. Personal Essay? Some are now available on what good way to your, CD-ROM, allowing you to use the computer to search by subject and then print out the relevant stories. For instance, InfoTrac is personal relationships, one CD-ROM-based system that among other things indexes the research proposal draft, New York Times, Washington Post, Christian Science Monitor, Wall Street Journal, and Los Angeles Times. The Lexis/Nexis computer database will not only provide you with indexed citations of journalistic articles, but also with the text of the article in most instances. See the reference librarians for help with such resources. There are sources such as Facts on File and essay relationships, Keesing's Contemporary Archives that are compilations of weekly news events and outline format, are indexed.

World Wide Web (WWW) Electronic Resources: Over the past few years it has become increasingly easy to personal find research information by time, using the Internet. Until recently the essay relationships, Gopher system of data archives was the dominant form of Internet information access, but now most governmental and nongovernmental organizations, universities, and even many businesses have developed access to their research resources over the graphic environment on the World Wide Web. Proposal? The following are a number of personal essay Web sites that will get you started in searching for information you may need in writing your research paper. Although some of the Uniform Resource Locators (URL) listed below are for specific information sources, most provide you with hot-linked lists that will get you to where you might want to look for information. It is important to note that URLs change frequently. If any of these do not work for you, double-check the URL or contact the organization sponsoring the page. Miscellaneous Sources: Our listing here can only begin to cover what is in your library. What Is A Formulate Thesis? There may be a map room. There may also be an audio-visual section. Some libraries contain archives or a rare book collection.

Talk to a librarian or your professor for added information. Also realize that no library has everything. Consequently, you may find references to sources that are not found in your library. Personal? You can usually order such sources from other libraries through the interlibrary loan program. Change Over Time? Check with your reference librarians to essay relationships learn how to use this service. Be advised, however, that interlibrary loans take some time. Research Proposal Draft? So order any needed sources as early as possible. Relationships? External Sources: Knowledge is not confined to libraries or even campuses.

A surprising number of research draft students know someone who knows something about the personal essay relationships, specifics of some U.S. Advantages Of Case In Education? foreign policy issue. Even if you do not know someone personally, you might find it interesting and possible to conduct an interview with a decision maker or some other relevant person. Some students have been known to telephone the State Department for personal, information successfully. Others have called the United Nations Missions or local consulates of other countries involved to get information from them. For advice on unconventional sources, see your instructor. The keys to effective papers are good organization and presentation of ideas and error-free technical skills. There are a number of sources that you can access to help you both organize and write your paper. Some are: Writer's Guide: Political Science (Biddle Holland, 1987); The Chicago Manual of Style (1993); The Write Stuff (Cronin, 1986); Writing with Power (Elbow, 1981); The Elements of Style (Strunk White, 1979); and A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and what your statement, Dissertations (Turabian, 1987). Our comments on writing a paper that follow may prove helpful to you, but they are not substitutes for the fuller discussions you will find in these writing guides.

There are three organizational issues to personal relationships consider. They are the outline, the parts of the essay over, paper, and the approach. Outline: No one would think of building a house, computer, or other important and complex project without a plan. Students regularly write papers without a plan. As a result, poor organization is a common weakness of undergraduate term papers. Personal Essay? The best way to construct your plan and to organize information for maximum effect is to put together an outline. An outline serves to lay out your paper's structure, to ensure that it is complete and research paper outline, logical, and to prevent you from getting off the track. Personal? Determine what you wish to accomplish in the paper; then prepare an outline specifying every step from Introduction to essay change over time Conclusion. Linear writing is crucial in professional papers and reports.

A good outline also serves to help you later: It ensures that you stay on essay, track, write an accurate summary for your conclusions, and cover all of the research, relevant information and arguments. Parts: All papers should have three basic parts: an introduction, a main body, and a conclusion. The introduction is the key to letting your reader know where you are headed and what you will accomplish. Remember always that while the organization of your paper may be clear to you, it is not clear to your reader. Therefore, the introduction is personal essay relationships, something like a road map that acquaints the reader with the research proposal, journey ahead. This will make it easier for the reader to understand what follows and personal essay, will improve the reader's evaluation of research your work.

Tell the reader in concise terms (1) what the subject of the paper is, (2) what it is that you hope to essay find out, and (3) how you will go about it. If you are writing an advanced, theoretical paper, your introduction might well also include a review of the existing scholarship on the subject, a section in which you identify how you collected your data and other information, and a discussion of the methodology you will use. Wolfinger (1993) is what good way to formulate your thesis, a guide for such advanced papers. The main body is the largest part of the paper. Personal Essay Relationships? It should have a logical organization. Especially if the paper is essay change time, long, it is often a good idea to divide the main body into sections designated by headings and essay relationships, subheadings. Proposal Draft? Look at almost any text, including this one, and you will see that it uses headings to help keep the reader aware of the organizational structure. Also with regard to your main body, do not assume knowledge on the part of the reader. Include all important information, explain its significance, and detail your logic. Write your paper as though its reader will be a reasonably intelligent and personal essay, informed person but not an expert on your topic.

Your instructor wants to know what you know and paper thesis, will not read into the paper information that is personal, not there. The conclusion should sum up what you have found and stress the school uniforms essay, evidence that supports your analysis. Relationships? There is something very human about wanting to have things summed up, so do not leave your reader hanging without a conclusion. Approach: There are several ways to approach your paper. School Uniforms? A common organizational approach is a chronological one. The advantage of this approach is that it uses the passage of time as its organizing mechanism. Personal Relationships? The disadvantage of a chronological approach is that it can easily become a laundry list of events, both important and unimportant. Students often list everything they find, leaving it to the reader to determine which factors are most important. Chronologies are also no substitute for analysis. There is nothing wrong with a chronological approach if it is done well; just be sure to put more emphasis throughout on why things happened than on what happened. A more analytic approach would be organized around a set of factors, or variables, that are important to the subject of the is a good thesis statement, paper.

Theoretical approaches can also be used to organize a paper. See Allison's (1971) Essence of Decision for personal, an illustration of such an analytic approach. Uniforms? Whatever approach you choose, bear in personal essay relationships mind that a cardinal rule is, analyze, analyze, analyze! Summarizing your findings in the conclusion does not mean that this is the only place to put you in change time the paper. Your analysis should appear throughout the personal relationships, paper. A big error that many novice writers make is to use the main body of the paper to create a heap of facts and to wait until the conclusion to what is a way to formulate say what they mean.

This approach is boring and will not impress your readers with your analytical ability. The best papers by personal, far are those that draw data, events, and other material together and of case study, interpret them throughout. Besides organization, the other hallmark of essay a good paper is clarity in writing. Remember that if a paper fails to communicate well, then its research-no matter how well done--will have little impact. There is an old piece of advice that says, write like you speak. This is terrible advice, at least for formal papers. Good written communication is paper format with, somewhat different from personal good spoken communication. When you speak to research paper outline with someone, especially face to face, you can convey meaning through voice inflection, gestures, and other methods in addition to your words. Personal? These methods are not available in written communications. Research Paper Outline? Therefore, choice of words, punctuation, and other considerations are particularly vital when you write.

Good writing can be divided into essay relationships three parts: effort, style considerations, and technical matters. Effort: Thomas Alva Edison once supposedly commented that Genius is one percent inspiration and 99 percent perspiration. That is true whether one is inventing the lightbulb or creating an essay, a report, or a book. Writing and polishing drafts of a paper take time and effort. They cannot be done the night before the paper is advantages of case, due. If you sit down at your word processor the night before your report is due and relationships, write it into the wee hours of the morning, you will almost certainly leave your reader as bleary-eyed when he or she reads the paper as you were when you wrote it. Two things to do are to write drafts and to get others to read your paper. 1. Write a draft, preferably more than one. No professional writer would dream of sending a manuscript out for review or to press without writing multiple drafts. Indeed, the more one writes, the more one feels the need to do drafts. Only undergraduates have the hubris to keyboard a paper into the computer, print a copy out, hand it in, and wait confidently for that rave review and an A grade from the instructor.

A better idea is to write a first draft. Note here that the adjective rough does not precede draft. Your draft should be complete and carefully done. Once your smooth draft is done, put it aside for advantages of case in education, a few days so that you can gain perspective. Then reread it. You may be surprised at relationships, how many ways you find to improve what you have written when you look at it with fresh eyes. The same is paper format, true for your third and subsequent drafts. 2. Get help.

There are many people who can help you write a first-rate paper. One person is your instructor. Personal Essay Relationships? Discuss your topic and your ideas with your professor. He or she may be able to help you refine your topic, avoid pitfalls, identify resources, or plan the paper's organization. Submit drafts to your professor far enough ahead of the deadline to give the instructor time to what way to formulate your suggest revisions. It may prove helpful also to ask a classmate, a family member, or someone else to read your paper. Most people are not good judges of their own writing. We tend to read what we meant to personal relationships say, not what we actually wrote.

A fresh reader will be able to point out technical errors and essay change time, lapses in your argument and organization. Writing centers are another source of help at many colleges and universities. Personal Essay Relationships? You may have already paid for such assistance with your tuition dollars; you might as well use it. Style Considerations: It may take innate talent to essay become a great literary figure, but achieving a reasonably pleasing literary style is possible for personal relationships, everyone who exercises a little care. A few suggestions should help you write a paper that has literary, as well as intellectual, merit. 1. Watch your sentence structure. Students and scholars too often seem to assume that long, complex sentences are symbolic of profundity. They are not; they are mostly just cumbersome. Simple, subject-verb-object sentences are best. Of Wearing School Essay? They are powerful. Still, if you do not vary them occasionally, numerous short sentences do not read well.

So, after several simple sentences, add a longer one. But do not go too far the other way. Consider Rourke's Rule of personal essay relationships 2s: Sentences more than two lines long or with more than two commas are probably too long to cons school essay be understood easily, especially if there have been two in a row. 2. Rely on active tense, action verbs. Personal? Avoid the passive tense (No: Politicians are disliked by many people. Yes: Many people dislike politicians.). Similarly, action verbs (made, jumped, went) are better than verbs of change over being (is, are, were). In general, active/action verbs generate more interest. 3. Use standard English. Relationships? Colloquial English typically does not make a good impression unless you are writing fiction.

Obscenities and outline format, other forms of gutter English are almost never acceptable. 4. Avoid starting too many sentences with adverbial or adjectival clauses or phrases. These are the short phrases (such as In the morning, we went. ) that are often followed by a comma. Also shun beginning or ending sentences with words or phrases such as: however, though, for example, for essay, instance. 5. Watch your paragraph length. Paragraphs over one page in length are usually too long. They may contain redundant statements or more than one major idea. Rework such paragraphs to advantages in education delete unnecessary text or to separate ideas into essay relationships additional paragraphs. At the other extreme, one-sentence paragraphs are not acceptable.

Remember that each paragraph should have a topic sentence and research proposal draft, several others that explain or develop that topic. 6. Rely on personal, transitions between paragraphs. Conventions like On the other hand, Still, Also, Nevertheless, Thus, However, or As a result help the reader get from one thought to research another. They smooth the reading process. 7. Avoid clichés. They fought like cats and dogs over personal relationships which policy to adopt. School Essay? Ugh! 8. Get to relationships the point. Do not beat around the bush; save a tree; avoid word pollution. Technical Matters: Your paper must be free of common writing mistakes.

Cautions about some of these are: 1. Avoid sentence fragments. Every sentence must have a subject and what formulate, a verb. 2. Check your spelling. Misspelled words make you appear uneducated, careless, or both. Keep in mind that misspelled words and typographical errors cannot be distinguished from relationships each other by a reader. Both are unacceptable. Some professional proofreaders read a manuscript backwards to check for what is a good way to your, spelling.

Try it. Do not rely on just your own sense of how words are spelled. Use a dictionary, a spell check program if you have a computer, and personal relationships, a second reader to proofread your drafts. Beware of spell checkers, though! Consider this sentence: Its necessary to get there attention or we may loose the vote.

These three mistakes (its for it's, there for their, and loose for lose) are common ones that would not be caught by most spell check programs. Thus it is cons of wearing school uniforms essay, crucial to have a human scan your words. Personal Relationships? 3. Of Wearing School Uniforms? Make sure subjects and verbs agree. Subject-verb disagreement is most likely to occur when the relationships, two are separated in the sentences by several other words. 4. Be careful of verb tense. Many poor writers use only paper with present tense. Use past tense, future, and essay, other tenses as appropriate. Also be careful to keep verb tense consistent within paragraphs.

5. Make pronouns mean what they say. Misuse of pronouns is very common. A pronoun refers to the last noun of the same person and gender. Consider the sentences, John F. Kennedy was shot by Lee Harvey Oswald, who was subsequently also shot and killed. Many Americans wept at good way to formulate thesis, his death. Relationships? What this means literally is that many Americans wept when they heard of essay time Oswald's death because his refers to the closest prior singular masculine noun (Oswald).

Also, do not normally use pronouns more than twice in a row to essay relationships refer to the same noun. Use the noun or a variation thereof again for cons school, clarity. Essay? While we are on the subject of pronouns, it is essay change over time, seldom correct to use a gender-specific pronoun (he, she, him, her) to personal essay relationships refer to an inanimate object. The United States, for example, is an it, not a she. Advantages Of Case Study? 6. Do not split infinitives. Except when absolutely necessary to personal essay relationships avoid misinterpretation, to research proposal and the verb should not be separated by an adverb. Personal? 7. Avoid the use of contractions.

Words like can't, won't, or don't are too informal for a formal writing assignment. 8. Be careful of gangsterism essay abbreviations. Personal Relationships? Do not start sentences with abbreviations or numbers (unless spelled out). For countries, avoid using the research proposal, abbreviation as a noun (No: The U.S. Essay Relationships? did. ); but the gangsterism, abbreviation is acceptable as an essay adjective (Yes: Current U.S. Advantages Of Case In Education? foreign policy. ). The first time you name someone, give his or her full name and the title if appropriate. Also do not use an acronym unless it is personal essay, very common without first spelling out the full name, as in, the North Atlantic Treaty Organization (NATO). 9. Do not end sentences with prepositions. This rule is being relaxed, but repetitive use of prepositions at the end of essay change sentences is indicative of poor sentence structure. 10. Know when and how to use specific punctuation. The various style manuals mentioned earlier elaborate on the proper usage of commas, colons, semicolons, parentheses, brackets, and the like.

All good research papers rely on relationships, information compiled by and analysis done by others. If you write a research paper without consulting other works, then you have written an essay, not a report. If you do rely in part on the work of other people and you do not cite them, you have failed in is a good your responsibilities. A research paper must cite the work of others. There are two reasons that citations are mandatory. The first is to allow the reader to explore the subject further by consulting the works that you have utilized. Without regular and complete citations, such further exploration by your reader is difficult or impossible. Second, intellectual honesty requires citations. Failure to personal essay use them is plagiarism, which is unacceptable in any form. Plagiarism is the theft of the thoughts, facts, or knowledge of what is a way to statement others by personal relationships, not giving them proper credit.

When to Cite: Follow these guidelines to protect yourself: 1. Anytime you quote or paraphrase the thoughts or work of others, cite the source. Over? It is essay relationships, incorrect to believe that only quotations require citations. You should also insert a note whenever you are relying on someone else's thoughts or research, even if you are only paraphrasing (putting it in your own words). 2. Simple, commonly known facts need not be footnoted. A rule of thumb is that if you did not know the school essay, information before you started the paper, then you should use a citation to show where you found the information. Also, even if you know something when you start, you should cite the source of any controversial fact (Ireland's St. Brenden and the Vikings came to the New World before Columbus). 3. When in personal relationships doubt, cite the source.

Plagiarism is unethical. Instructors and other readers take it very seriously. Grades, reputations, and academic careers have been ruined by plagiarism. Err on the side of cons school safety. One citation too many is far better than one citation too few.

How to Cite: The use of a correct format for citations used in endnotes or footnotes and in a bibliography often seem a bit complex and cumbersome, but doing so has two good points. Those advantages are completeness and consistency. Most styles fall into one of two categories, notation styles and reference-in-text styles. Notation style involves the use of numbers to indicate each citation. Each number's corresponding note may be at personal essay, the bottom of the page as a footnote or at the end of the paper as an endnote. Cons Of Wearing School Essay? In either case, you should provide comprehensive information on each source the first time it appears as a footnote or an endnote, with shortened versions appearing in relationships later footnotes or endnotes. Cons Essay? At the end of the paper, a bibliography repeats the personal, full documentation of these sources, listing them alphabetically by author. Bibliographies have their own formatting styles.

A number of works demonstrate both citation and bibliography format styles, including A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations (Turabian, 1980) and is a formulate your statement, The Chicago Manual of essay Style (1993). A r eference-in-text style uses the author's name and the year of publication of the work, which are placed in research paper with thesis parentheses and inserted at the appropriate place in the text. Personal Essay Relationships? A page number is research proposal, also included for direct quotes and in some other cases. Then at personal essay, the end of the paper or book there is a References or Works Cited section that contains the essay, full documentation for all the sources cited throughout the body of the work. These sources are listed alphabetically by author. Reference-in-text styles are increasingly the norm in social science, and most are some variant of the relationships, style developed by the American Psychological Association (APA). For details of how to use such styles, see the what good way to formulate your, APA's Publication Manual of the American Psychological Association (1983); Writer's Guide: Political Science (Biddle Holland, 1987); or use this book as an illustration.

Whatever citation style you choose, use it correctly and be consistent. Your job is not quite finished. After writing the personal essay, paper, you must prepare its physical presentation. Unless told otherwise, you should type your paper double-spaced, with one-inch margins on all four sides of draft each page. Your paper should feature a title page, the body of the paper, and relationships, then the bibliography, Works Cited, or References page(s). If your instructor prefers some variation of this model, that will usually be specified in advance. Advantages Study? Once again, it is personal essay, important to stress that a paper is of wearing, a whole product. A paper that contains impeccable research, cogent analysis, and brilliant writing will still evoke a negative reaction from the reader if it is wrinkled, printed sloppily, or barely readable because the ink on essay, the ribbon is exhausted. School? Some general guidelines include: 1. Printed material is preferable. Most instructors will not accept handwritten reports.

Even if printing is not mandatory, a printed report has a more professional image than does a handwritten report. 2. Make sure the print is easily legible. When you type or print your report, make sure that the ribbon or ink cartridge is up to par. 3. Do not play the margin, spacing, and font game. Professors are not naive and personal, have read veritable mountains of papers. Having extra-wide margins; leaving extra spaces between paragraphs, headings, and excerpts; or using larger-size type or fonts to stretch a paper out essay, (or doing the essay, opposite to school squeeze it in) are very obvious. You will not fool the instructor or anyone else.

So, why bother? 4. Number your pages. It is not uncommon for students to turn in papers with the pages out of order. Numbering the pages cuts down on this mistake. Also, unbound papers sometimes fall apart and must be reassembled. Numbered pages will facilitate this. 5. Securely fasten the personal, paper together. Good Formulate Your Thesis? Paper clips are a bad idea.

Staples or one of the various types of binders sold by your bookstore are better. 6. Read your paper one last time. Essay Relationships? Even if the paper seems finished, you can still find mistakes that prior proofreading missed. A last-minute pen-and-ink (never pencil) correction that is inserted neatly is better than an error. 7. In Education? Go home and relax. Get a pizza, watch some television, catch a movie! You deserve it after working hard and personal essay relationships, writing a great paper.

Congratulations!

Write My Essays Today -
Relationships: The Four Pillars of a Successful One | OZessay com au

Free Essays on Moving To A New Country. summer afternoon. Unusually warm for essay relationships, New England, it was the type of weather found in what good way to your thesis the deep south of our country . It was quite a coincidence actually; since this was the personal essay, type of weather I would have to school uniforms be used to. After all here I was on relationships, my way down to the south moving to Kentucky. It was a slightly a. forced to move. (Slavery, War-Ex.

Syria, Persecution) Internal Migration- Within a country (ex. Urbanization. Of Wearing! Everyone moving into country to city) External Migration- From one country to essay another. (Ex. One country to another. Work (OFWs), Education) Permanent Migration- Don’t intend to go back. ?Reflective journal Moving to Foreign land The idea of leaving the life behind you had lived for 19 years and moving to is a formulate your thesis another country and start your life from scratch never attracted me. Looking back 3 years ago before leaving my home country , Pakistan and moving to Singapore my life was very different. Personal Life and Constant Moving. Final Draft February 9, 2009 Moving frequently can have its disadvantages People move for many reasons such as a new job, to live in a better place, or to start a new life. Just as in anything else in life, there is essay relationships, a good side and bad side to moving . To have a place to call home is.

White English 101.42 October 27, 2013 Effects of Constantly Moving “Move to a new country and you quickly see that visiting a place as a tourist, and actually moving there for good, are two very different things,” said Tahir Shah. Moving can always be tough event for way to your thesis, children to cope with. Change can. Cross-Cultural Training - Kenya Case. uncomfortable. Moving from essay relationships, this country to a country like Africa could definitely be overwhelming and paper outline thesis frustrating for some people. For some others, it could be a great experience, and great opportunity for personal and professional grows.

The United States is a very diversify country ; it is based of. the roads, traffic is flowing (= moving forward) more smoothly than usual. flow Hide phonetics noun [C usually singular] the flow of a river the flow of traffic the flow of blood flowing Hide phonetics adjective moving in one direction, especially continuously. New IT Technologies Technological advances have benefited human beings in many different in aspects of human life including personal, social, and organizational life. It is important to personal essay relationships remember that organization is essentially groups of people working together towards achieving some common. Cross Country Relocation Outline When making the decision to relocate cross- country many factors must be taken into consideration.

What part of the country do I want to relocate to? Is schooling important if I have children? How will the move affect my family? When is a good time to make the move. The Importance of Country Competitiveness - Essay. ------------------------------------------------- The importance of country competitiveness BY JAIME AUGUSTO ZOBEL DE AYALA Countries , like companies, compete. Nations compete for investments, trade, trade in services, and research with tourists. This focus on national competitiveness has been increasingly reinforced. Whythe New England and Chesapeake Regions Developed into Distinct Societies by 1700. 9/10/09AP US History P.4Today, the country of the United States of America is personal essay, well known for advantages of case, it having the most diverse population in the world.

There are people of many different religious beliefs and personal essay relationships ethnicities. If one thinks back on good statement, it though, it is strange how such a thing could have happened. We. BUS 644 NEW Course Tutorials/ Uoptutorial. BUS 644 ENTIRE COURSE ( NEW ) For more course tutorials visit www.uoptutorial.com BUS 644 Week 1 DQ 1 Ethical Issues and essay Operations BUS 644 Week 1 DQ 2 Business Processes BUS 644 Week 1 Midas Case Study BUS 644 Week 2 DQ 1 Productivity BUS 644 Week 2 DQ 2 Product Design and paper outline format thesis Quality BUS 644. growth. Globalization raises the standard of living in developing countries , spreads technological knowledge, and increases political liberation. Personal Essay! (Harris 5-23) The main cause of globalization is paper outline with thesis, influence from other, more developed, countries . Personal Essay Relationships! Globalization is essay over time, a historical process that results from human. Moving to essay relationships United States The most memorable event in my life was when we moved out from good way to formulate thesis, Russia to a country that changes lives and personal essay is known as a dream land called the way to formulate your statement, United States of America. When we sat on the airplane that was going toward the relationships, United States in August of 2004, we knew our lives are. Moving to USA My move from Turkey to the United States was one of the most challenging events that I have experienced in my life. There, I lived in a small neighborhood, had my group of best friends, and loved my school.

I was eleven when my parents decided to research paper format move to the America. My parents often. For What Reasons Did Countries of the ‘5t Enlargement’ Want to Join the European Union?. European Union represents a real power throughout the essay, world politically or economically. Integrate the European Union would make it possible these countries to belong to a major actor in the world, and to share all its values of freedom, democracy and research proposal prosperity. But beyond the Community aspect, it is. How Did Japan Administer Its Southeast Asian ‘Empire’ and What Was the Response in (One or Two) Southeast Asian Countries to Japanese Occupation?

or two) Southeast Asian countries to Japanese occupation? In the grand scheme of essay world history Japan was one of the last countries to try their hand at colonisation. Stemming from domestic feelings of inadequacy and time a fear of foreign powers intervening in their own country , Japan wished to make the. or lower costs. Personal! The cost of bribes can often be built into selling prices. In Education! Bribes can be treated as taxdeductible business expenses in the home countries of many multinational corporations.

The damage done by essay, corruption hurts others, not the corrupt parties. Fritz F. Heimann is Counselor to the General. Coming to Usa Changed My Whole Life. America for a better chance of living, new opportunities and success at school, although I knew this change was going to be a real challenge to me because I had to learn how to deal with moving away from the people I love and also learn how to deal with adjusting to new ways of life, we decided to move out. Phoenix Problem Solution: Lester Electronics Lester Electronics is a national company who is currently experiencing a possible merger. A new era has brought new challenges for the technology industry and Lester Electronics is not the advantages of case, exception. Their main interest is to keep competitive and increase. “Globalisation is just Americanisation by personal essay relationships, any other name”. discuss this statement with reference to the argument for school essay, the country-of-origin effect. any other name”. Read Royle (2000), Sakai (2000), lane (1989) and Klein (2001), and discuss this statement with reference to the argument for the country -of-origin effect. Personal Essay Relationships! Naomi Klein According to Naomi Klein, the cultural influence of multinational corporations has increased significantly over the.

nevertheless identified herself as a loyal South African. Her continued presence in South Africa, after the end of with apartheid, bespeaks her love of personal essay relationships a country whose hills and cons of wearing essay history she paints with such delicacy and detail. Essay Relationships! Gordimer’s early short stories were considered uneven by many critics, but the strength. Country capabilities and the strategic state : How national political institutions affect multinational corporations’ strategies This journal provides a framework to take account of how governments’ organizational capabilities and proposal draft countries political institutional structures affect multinational. The Difference Between the New and the Old World. outside this “Old World.” However, some Europeans who were travelling found a new continent. Amerigo Vespucci then named it as the New World, which now is known as America. It makes a little bit clear why the Old World and the New World were separated for so long. First, it is because people in the Old World. ideal environment for a new business. The birthrate is also on personal essay relationships, the rise, growing 44% from 2000-2007 (U.S.

Census Bureau, 2007, para. 7). The graph below (see figure 1) shows the changes in birthrate from what formulate thesis statement, 2000-2007. Personal Essay! Rising population and birthrates indicate that more people are moving to and settling down. English 21 Moving Locations October 2005, my family relocated due to major plumbing problems in our house. The property owner told us we had to move out because they were going to do major plumbing. Of Case Study In Education! Instead of moving houses we moved states, from Los Angles to personal essay Las Vegas, Nevada. I was young and didn’t. A New Measure of Well-Being from a Happy Little Kingdom. What is happiness?

In the United States and in essay time many other industrialized countries , it is often equated with money. Personal! Economists measure consumer confidence on cons school uniforms, the assumption that the personal relationships, resulting figure says something about progress and public welfare. Cons School Uniforms! The gross domestic product, or G.D.P., is routinely. Country of personal Analysis Project VIET NAM [pic] [pic] [pic] South Vietnamese (before 1975) [pic] North Vietnamese – Current Government (after 1975) [pic] EXECUTIVE SUMMMARY When considering in doing business in a foreign country , especially poor countries , there are major factors. Cause and Effect: Of Moving The effects of moving to a new town or city Nowadays, as a result of looking for better conditions of life many people have been moving from their own city to advantages of case study in education another city or country . People in all over the world are developing the necessity of find their happiness. Hypothesis Testing on Cost Associated with Moving a Business. Hypothesis Testing on Cost Associated with Moving a Business Introduction “The U.S. Census Bureau reports that approximately 40 million Americans relocate each year, and the U.S. Personal! Postal Service processes about 38 million change-of-address forms annually” (Entrepreneur, 2006). Cons Essay! There are similar reports. international computer manufacturers.

Initially the company produces traditional computer keyboards, but competition from cheaper labor markets in other countries forced it to change its products. It now licenses OLED (organic light-emitting diodes) technology from Kodak and designs and essay produces high-tech products. What are the disadvantages of moving toward a set of global standards and what barriers need to school gangsterism essay be overcome to achieve the goal of standardization. ?Much of the world is moving toward a common set of global accounting standards. Personal Essay! Discuss the benefits of having one set of is a good formulate thesis statement accounting and financial reporting standards around the world, with particular reference to investors and multinational firms. What are the disadvantages of moving toward a set of global. ?My Little Bit of Country One of the hardest things in life is stepping out of personal your comfort zone. The day that you step out of your comfort zone anything can happen, and that is intimidating; who says that you will like the change? But at good formulate your statement, some point everybody will have to take the leap, and in the personal. 1 Country Living vs. City Living There are many advantages and disadvantages of choosing to relationships live in the country or to live in a city; such as social setting; air quality; employment; and entertainment.

The advantages of research living in a city outweigh the relationships, advantages of formulate statement living in the country . When. to fit in a new social group specially if you from a third world country like Somalia and go to personal essay a first world country like Australia and of case in education you don’t understand the essay, language because of lack of communication it will be heard for people from Somalia and or any other third world country to essay adjust to. Many young people claim that moving abroad is an personal relationships excellent disicion when it comes to their future. Others disagree Today we have many young people who consider that moving abroad is an great opportunity for of wearing, their future lifes- However, there are also those who can?t even imagine how would it be living. Incremental product innovations (that are usually quickly imitated) expand the growth phase for the ‘specials’ from time to time. Ability to introduce new variants of existing models and somewhat different models quickly is critical to retain market share.

Given the maturity of the industry and personal product. President of the research draft, United States, Barack Hussein Obama, in an interview printed in October 2012. Essay! While a periodical known primarily for mainstream music news , Rolling Stone does employ international caliber journalists, and certainly should be printing a slightly higher quality drivel than a question likely. ?The moving film developed rapidly, providing viewers with graphic documentaries, dramas and advantages comedies. This essay will discuss three main stages which can present the development of moving film. The first portion will discuss the first film made by Lumiere brother in 1895s, its science and realistic. Alain Locke's The New Negro: Aspects of Negro Culture. Alain Locke, in The New Negro, suggests that the old Negro is really nothing more than a myth or an ideal.

He talks about the fact that there are aspects of Negro culture - such as the spiritual - that were beaten down but were accepted when finally allowed to personal emerge. What Good Formulate Thesis Statement! Locke then takes a look at some. MGMT 520 ENTIRE COURSE NEW 2014 TO purchase this tutorial visit following link: http://mindsblow.com/product/mgmt-520-entire-course- new -2014/ Contact us at: SUPPORT@MINDSBLOW.COM MGMT 520 ENTIRE COURSE NEW 2014 Week 2 Pick an administrative agency of either the federal or a state government. New Age Myth and the Role of the Media: a Study of Dr Mahathir Mohamed. The Man, The Legend, The Myth “Dr Mahathir Mohamad is one of Asia’s contemporary leaders who has succeeded in turning an essentially third world country into a modern and advanced nation” This is a quote from former Venezuelan President, Carlos Andres Perez on 3 August 1990 during Dr Mahathir’s. VDOT: Trying to Keep Virginia Moving. ?VDOT: Trying to personal relationships Keep Virginia Moving VDOT: Trying to Keep Virginia Moving Grand Canyon University: MGT 420: Organizational Behavior and Management June 10, 2012 VDOT: Trying to Keep Virginia Moving Just as businesses need to re-evaluate themselves in order to stay competitive. UOPETH 321 Week 1 Knowledge Check NEW.

321 Week 1 Knowledge Check NEW Check this A+ tutorial guideline at http://www.assignmentcloud.com/eth-321- new /eth-321-week-1-knowledge-check 1.What has been one of the focus areas of law in the United States over thesis the past few decades? Removing antidiscrimination laws Moving away from the domain of. Why Is It so Hard for Developing Countries to Make Progress. Why is it so hard for relationships, developing countries to make progress? Ricardo Hausmann Harvard Kennedy School of Government Center for International Development at over, Harvard University Lecture presented at the UN General Assembly October 6th, 2008 Global inequality is huge Income per capita in the United. Strategic Plan for New Enterprise Stone and Lime Company. Strategic Plan for essay, New Enterprise Stone and Lime Company Conceptualizing a global business requires proper planning and development.

The purpose of this paper is to is a good way to formulate establish a strategic plan analyzing the potential to implement the relationships, expansion of New Enterprise Stone and Lime Company (NESL Co). Cry, the Beloved Country, by Alan Paton. CRY, THE BELOVED COUNTRY , BY ALAN PATON Chapter 1 The opening chapter, which is almost a prose poem, introduces us to two adjacent country sides near the South African village of Ixopo— country sides which represent the two worlds of the novel. Rich damp matted grass on the upland is an indication. Student Name: Country (formal name): Republic of the Philippines Region of the world: Southeast Asia Bordering countries (or nearest countries if an uniforms island state): Taiwan, Vietnam, Borneo, Indonesia and China are the personal relationships, closest countries to the Philippines. Population and world rank in what is a way to formulate your statement population. MOVING TO AMERICA Do you know moving could be a very traumatic and scary experience for a child? When my mom decided to leave Trinidad and Tobago to pursue her Master degree, I don’t think she realized the impact it would have on me, knowing that you are moving to a whole different country. Country Financial Market Project (India) Country Financial Market Selected Country : India History of India India came into existence on relationships, 15th Aug 1947.

India is advantages of case study in education, formally recognized as Republic of India and it is essay, located in South Asia. As per the statistics, India is the seventh largest country by area. According to the recent statistics. World Bank's Country-Classification System. Introduction Just a few years after independence from the United Kingdom in study in education 1957, had the personal relationships, World Bank’s country ?classification system been in essay over place, Malaysia would have qualified as a middle?income country . Since then, it has continued to enjoy relative prosperity, initially as a commodity exporter (rubber. ?City or Country By: Anna One day there was a girl named Bella. Bella lived in New York.

She loved it there, but her mom got a really good job in essay relationships Oklahoma. Research Proposal! Soon she would have to move there. “I love the city” she said. Personal! “I don’t want to move to the country ”. Over! Her mom told her they have to move there. After the Civil War the essay, country was torn apart and had to be put back together. This brought about the Era of Reconstruction, which consisted of physically rebuilding a torn apart nation as well as rebuilding states governments who had succeeded from the country . Is A Way To Thesis! After the country was put back together. UOP MKT 438 Week 2 Team Assignment Public Relations Campaign Overview Paper.

planning to introduce a new product or service in personal essay relationships another country . An organization wants to proposal position itself as a leader in embracing diversity in the workplace. An organization is experiencing security issues associated with operating on the Internet. Relationships! An organization is moving one of its manufacturing. Moving from Medieval to The Renaissance Era. Moving from the Medieval to The Renaissance Era Listening to music is such a relaxing thing to do when someone is either stressed or needing to accomplish a task. I like to time listen to music when I am riding in the car, it helps the personal relationships, time go by and the drive seem not so long. Essay! I have compared two songs.

Moving A friend once told me, “Change can be a very difficult, especially when you have to give up everything that you’re used to.” That same friend also told me that change can also be very exciting, such as experiencing new things. Personal Relationships! This opportunity would allow me to have a new place to live, new. President Obama’s New Financial Reform Law. Re: President Obama’s New Financial Reform Law The purpose of this brief memorandum is to discuss “The New Financial Reform Law that was signed into Law by President Obama on July 21, 2010”. Research Paper! While also discussing the reasons the law was proposed and essay passed; the major provisions of the of case, law including. Is There a Link Between a Countries Agriculture and Wealth? Canada: 2% 50,345 Azerbaijan: 38.3% 6,916 Bhutan: 43.7% 2,346 Niger: 90% 374 I think that the more developed countries tend to have less % employed in agriculture.

The more developed countries tend to be wealthier because of the fact that they are in quartiary and tertiary industries. If people work in. assets can only be amortized over their legal lives. Essay Relationships! Is she right or wrong and research paper outline format with why? We Move Ya moving company purchased a new cross country moving truck and trailer on July 1, 2015. The cost of the new equipment was $150,000. The truck and trailer is personal, expected to have a 5 year useful life and a salvage.

Mohammed Alhothali Essay 2 ( Moving to a new country ) Final draft July 15, 2013 Moving to a foreign country might sound like a big adventure. One of the things that will happen when you go to school a new place (even on vacation) is personal essay, that you compare everything to how it’s back home. This means that you.

Write My Research Paper for Me -

How to Make a Mind Map: Creative Examples for High School Art Students. February 8, 2017 by Amiria Gale. Many Art students begin the essay relationships year by brainstorming possible ideas, topics or themes for their Art projects. Of Wearing School Uniforms Essay! This article features 23 creative mind map examples and other visual brainstorming illustrations to inspire high school Art students. Sometimes coming up with ideas for relationships, an Art project takes place within the research proposal classroom – an interactive discussion between students and personal essay teachers; on other occasions students formally document ideas within their sketchbooks. Humans have a tendency to gangsterism think in a multi-dimensional way – that is, with lots of things occurring simultaneously, triggering further ideas. Rather than attempting to record thoughts in a sequential, linear fashion (i.e. writing these down in lists or paragraphs), students can find it helpful to collect, record and personal essay organise ideas graphically, using visual diagram such as a mind map. If this brainstorm is submitted as part of assessment material, it is essential that this is essay presented well. Mind map creator Tony Buzan coined the term ‘mind map’ to essay relationships refer to a diagram that has a branch or root-like structure radiating from a central image on the page, and research paper with thesis which uses lines and essay relationships colour to show relationships, groupings and connections betweens words, ideas and images.

A mind map helps students think clearly and ensures that a range of proposal draft possibilities are considered, encouraging thinking outside-the-box. Tony Buzan sets out official guidelines for how to a draw a mind map upon the ThinkBuzan website. Personal Relationships! His recommendations include: using a landscape format; starting with a central image to represent your topic or theme; using curving lines to over time add main branches to the centre and then connecting these to smaller branches; using single words and images; and personal relationships adding colours for aesthetic and organisational purposes. Examples from the Tony Buzan mind map gallery: It should be noted, however, that when your Art teacher asks you to begin creating a mind map, they are almost always happy with any visually pleasing representation of ideas – such as a tree diagram, spider diagram – or even just a splurge of proposal thoughts on personal essay relationships, paper, as long as it documents a range of ideas and with possibilities connected to a theme (or a set examination topic). The examples below, therefore, contain different visual brainstorming methods, not just those that are official mind maps. When brainstorming ideas for a high school Art project, remember that:

Single words are unlikely to express an idea adequately. As you think though possibilities, it is likely that you will want to jot down whole phrases and personal essay brainstorm possible ways of beginning or approaching a subject. Intentions and possibilities should be clear to someone else who reads the mind map at a later date Images should be sourced first-hand (i.e. drawn or photographed yourself) or clearly referenced, and should be integrated within the mind map in a visually pleasing way The appearance of the mind map is crucially important. This is likely to advantages study in education be one of the first things an examiner sees when opening your sketchbook – first impressions count. Creative mind maps and visual brainstorming.

Please note that although some of essay relationships these presentation methods are more complex and study time consuming than others, this not does mean they are better. Sometimes a quick, expressive splurge of ideas upon paper is all that is needed. Take a beautiful photograph to place in the centre , as in this example of personal essay relationships a mind map by Dave Tiedemann: An appropriate object can be photographed, printed, trimmed and then glued onto your workbook page – or digitally superimposed upon a page and then printed. Alternatively, you might photocopy an object (placing the item directly upon the photocopier or scanner,with teacher supervision) so that it seamlessly integrates with the page. The remainder of the mind map can then be added by hand.

As the photograph becomes a dominant element upon the page, the object should be selected with care. Use painted areas to contain text , as in these creative examples by way to artist Martha Rich: This approach gives you an opportunity to play with space and colour, while recording ideas. A range of different painted marks could be used a€“ splashes / smears / drips etc. Relationships! It is worth remembering that colour choices should be thoughtful and not distract from subsequent work in your sketchbook. Draw lots of small pictures to illustrate ideas visually , as inspired by this Curiocity map of London illustrated by Nicole Mollet:

In many cases, the brainstorming phase of an research proposal draft, Art project has to be completed quickly, however, if you are a fast drawer and have a spare weekend, you might wish to produce a collection of drawings to relationships illustrate your ideas. You should avoid drawing things from research imagination and essay relationships may wish to include a range of different mediums. Before spending considerable time on this exercise, you should check with your art teacher whether this is appropriate for your project. A collage of words or phrases could be created using cuttings from is a formulate your magazines, or text could be overlaid digitally, as in this example. Personal! Font size has been used to create emphasis and indicate importance, with text carefully angled and what formulate your thesis statement positioned to relationships create a well-balanced composition. Integrate a mind map with an what is a way to formulate thesis statement, ‘incomplete’ image that extends across the page , inspired by this digital illustration by personal essay Alex Plesovskich: Many Art students find that drawing itself allows them to relax and thoughts to flow freely. You may wish to good way to formulate your statement make a mind map in and around an observational drawing that sprawls across a page, in a fragmented, semi-complete way. As you think of possible ideas, these could be scrawled upon the drawing and extending out from this, creating an organic and spontaneous record of ideas. Strong observational drawers could find this an excellent way to personal essay relationships flaunt skill to school the examiner from the very first page of their sketchbook. Collage torn images, textures and surfaces together , as in this example by Brittney:

Collecting, ripping and arranging a range of images, textures and surfaces can provide a creative base upon which to write and draw further ideas. These pages from personal essay relationships a visual journal explore ideas related to research illustration, fairytales and essay mythology. Create mind maps from flowing painterly forms , as in this amazing example by artist Ward Shelley: Using paint to create voluptuous forms can be a fun presentation method for students, as it allows them to essay over ‘make art’ from the very first sketchbook page. A fast drying acrylic or water colour paint is ideal. Essay Relationships! This approach is most appropriate when the forms and colours can be connected with the subject matter itself.

Care should be taken to ensure that the resulting mind map is not overly distracting and disconnected visually from the remainder of the work. Draw over an abstract watercolour ground , as in this artist mind map by Roberta Faulhaber: Drawing a mind map over blurred and running watercolour forms can result in an exciting abstracted diagram. Research Outline Format With! As mentioned in the above example, colours that link in with the essay subject matter should be chosen (muted, softer colours are usually more appropriate than psychedelic pinks and greens, for essay, example). Create a simple mind map using text, with circles and dots for emphasis , as in these examples by personal essay Lia Perjovschi: Students often feel pressured to research thesis create a complex, over-worked mind map, when often a simple presentation is all that is needed. This elegant brainstorm of ideas would be a beautiful way to begin a sketchbook. Record a stream of consciousness using handwriting and images , as in essay relationships this journal by Sabrina Ward Harrison (via Doodlers’ Anonymous): These journal pages are reminiscent of how many artists record thoughts and ideas. The background of advantages of case images, layered paper and smeared paint has been covered with scrawled handwritten texts; passages have been written in larger font to create emphasis and lines help to segment parts of the personal essay text.

Brainstorm ideas using chalk on a blackboard and photograph it , creating a work similar to this mind map by school gangsterism IA Factory: If you do not wish to feel constrained by relationships the size of your page, you may wish to begin making large-scale mind maps on a blackboard, whiteboard or other large sheet of uniforms essay paper. Once completed, this can be photographed and integrated within your sketchbook, possibly with further digital manipulation taking place. Make a mind map on small pieces of paper and cardboard , inspired by the road map created from multiple sketches by strangers, compiled by Nobutaka Aozaki: You may wish to layer white pieces of paper and torn card and then photocopy this, writing ideas onto the photocopy; glue pieces directly into your sketchbook; or write onto the layered paper and essay then photograph the finished piece, as in the example above. The latter option has the advantages advantage that pieces can be moved around and added to as needed. Attach images and notes to a pinboard , as in the ‘Capturing Memory Mind Map’ by Red Biddy: Many students begin with a ‘mood board’ along these lines: a collection overlaying images, materials and text. This example has string and other items connecting different parts.

This could then be photographed and annotated further. Hand write ideas over personal relationships a photograph , as in this example by what your statement Stefan Sagmeister: Students who enter an Art course with strong photography skills may wish to create an entire mind map or brainstorm upon a large-scale photograph. This may be photocopied to create a surface that is easier to write upon – or a medium such as Indian ink can be used to personal relationships write directly upon a printed photograph. Create a mind map online using free mind map software, a mind map app or any other digital drawing tool, as in this bubble diagram by study Leoni Wharton: Students who are confident using digital technology – and who have access to a computer during class – may find this an easy way to personal relationships quickly generate an aesthetically pleasing mind map. This may be particularly appropriate for a design student, who intends to produce a considerable portion of their portfolio using digital tools (whereas this approach may appear out-of-place within a Painting / Fine Art submission).

Make a textural collage of ideas , as in this GCSE Art mind map by Jessica Rump, while studying at King’s Lynn Academy: Exploring the topic Force, this mixed media mind map contains a wealth of details, texture and gangsterism depth. Similar colours have been used throughout, linking the different aspects of the work and making the page cohesive. Produce a sprawling hand-drawn mind map , as in this example by Tlemermeyer: It is worth emphasizing, as mentioned above, that students should not feel obligated to personal produce an intense, time-consuming brainstorm presentation. Many high achieving students submit very simple mind map presentations (if indeed any are submitted at your statement all). It may help to imagine what kind of essay brainstorming method you would use if you were a famous, crazy, genius artist!

Use illustrations and colours to school essay communicate and emphasise ideas , as in relationships these ‘sketchnotes’ by Eva-Lotta Lamm: Graphic Design students in particular often feel confident brainstorming ideas in school gangsterism graphical format. Note the clever repetition of colour in this work and how borders around certain areas of text draw the viewer’s attention. Organise ideas visually in a grid formation , as in this illustration of design studio tools by Grid London: If your teacher is open to this approach, a more formal, grid-like structure can be an aesthetically pleasing way to collect ideas (these could be organised in related rows).

Although this doesn’t facilitate discussion or linking between different ideas, it can be a great minimalist way for students to personal relationships contemplate a whole range of possible subject matters that are related to a theme. Research Paper Outline Thesis! Images can be photographed, drawn or collaged, with annotation beneath. This book contains innovative examples of personal essay graphical data presentation from leading information visualisation designers. What Good Way To Formulate Thesis! A student who was studying organic form, for example, might use the veins on a leaf to inspire a diagram similar to the one above. Manual Lima has also published a great poster, which shows how the presentation of ideas can be organised and structured in creative and innovative ways: Combine a mood board with a brainstorm , as in this analysis of essay relationships ‘glitch art’ by study Gareth Wrighton:

In this example, numerous small images have been cut out and arranged, accompanied by annotation. Colours have been positioned carefully, so that the final image appears balanced and cohesive (rather than busy and chaotic). Used multiple coloured pens , as in this example by personal relationships Cassandra Brown: This can be a quick and good thesis effective way for personal relationships, students to explore ideas. As with the other examples shown on this page, it is important that the colours and research format thesis presentation methods link in with the remainder of your project. This style of presentation may be particularly appropriate for personal, a graphic design or 3D design project. Once you have selected a presentation method for your brainstorming, the essay next step is to actually generate some ideas! Please read our guide to selecting a great Art project idea. This article was written by Amiria Gale.

Amiria has been a teacher of Art Design and a Curriculum Co-ordinator for seven years, responsible for the course design and assessment of Art and personal relationships Design work in two high-achieving Auckland schools. Amiria has a Bachelor of research paper outline format Architectural Studies, Bachelor of Architecture (First Class Honours) and a Graduate Diploma of Teaching. Personal! She is draft a CIE Accredited Art Design Coursework Assessor. Follow Student Art Guide on Pinterest. Join over 15,000 people who receive our free newsletter. You will be notified first when free resources are available: new art project ideas, teaching handouts, printable lesson plans, tips and advice from experienced teachers.

What are you waiting for?